Δευτέρα, 29 Απριλίου, 2024

Κεντρική Ελλάδα

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΓΚΥΡΗ ΚΑΙ ΕΓΚΑΙΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Έρευνα ΦΣΘ: Αύξηση της κατανάλωσης αναλγητικών και συμπληρωμάτων διατροφής κατά την πανδημία

Αύξηση στην κατανάλωση αναλγητικών και συμπληρωμάτων διατροφής κατά τη διάρκεια της COVID-19 καταγράφηκε στη Θεσσαλονίκη. Για την αντιμετώπιση των συμπτωμάτων, αλλά και την ενίσχυση του ανοσοποιητικού τους, οι πολίτες στράφηκαν στην αγορά αναλγητικών με τη μηνιαία αύξηση να αγγίζει το 17,8% και συμπληρωμάτων διατροφής με τη μηνιαία αύξηση να φτάνει το 7,7%.

Την πρωτιά στα αναλγητικά είχε η παρακεταμόλη και στα συμπληρώματα διατροφής η βιταμίνη C και οι πολυβιταμίνες. Εντύπωση, πάντως, προκαλεί το γεγονός ότι οι πολίτες δηλώνουν ότι για την επιλογή και την αγορά του συμπληρώματος διατροφής βασίζονται κυρίως στην άποψη του ιατρού και του φαρμακοποιού, σε αντίθεση με τους φαρμακοποιούς που στην πλειοψηφία τους τονίζουν ότι οι πολίτες επιλέγουν βάσει διαφήμισης, τηλεοπτικής και ψηφιακής.

Τα παραπάνω στοιχεία προκύπτουν από έρευνα με θέμα «Καταναλωτική συμπεριφορά πριν και κατά τη διάρκεια της COVID-19 για τα αναλγητικά και τα συμπληρώματα διατροφής» που διεξήχθη από την MBA στο Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος Ντόρα Κασσάρα, υπό την επίβλεψη της επίκουρης καθηγήτριας στο Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος, Ευγενίας Παπαϊωάννου. Η έρευνα θα παρουσιαστεί την Κυριακή 6 Νοεμβρίου, στις 10:30 το πρωί, κατά τη διάρκεια του 20ου PHARMApoint, που διοργανώνει στις 5 και 6 Νοεμβρίου 2022, στο συνεδριακό κέντρο «Ι. Βελλίδης» στην Θεσσαλονίκη, ο Φαρμακευτικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης.

Στην έρευνα, που πραγματοποιήθηκε από τον Ιανουάριο έως και τον Μάρτιο του 2022, συμμετείχαν 314 πολίτες του νομού Θεσσαλονίκης. Το 62,50% των ερωτηθέντων ήταν γυναίκες και το 37,50% άντρες. Το 10% ήταν ηλικίας 18-25 ετών, το 36% 26-35 ετών, το 37% 36-50 ετών και το 17% 51-65 ετών.

«Υπάρχει αύξηση στην κατανάλωση αναλγητικών και συμπληρωμάτων διατροφής κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Ωστόσο καταγράφεται και ένα σημαντικό ποσοστό 20% των ερωτηθέντων που δηλώνει ότι δεν χρησιμοποιεί βιταμίνες, ενώ ένα ποσοστό 9,1% παραδέχεται ότι ενώ πριν την πανδημία δεν αγόραζε βιταμίνες, μετά την πανδημία άρχισε να αγοράζει», επισημαίνει η κ. Κασσάρα.

Σύμφωνα με τους φαρμακοποιούς που συμμετείχαν στην έρευνα, ο κυριότερος παράγοντας επηρεασμού της αγοραστικής συμπεριφοράς των πολιτών για την επιλογή των ΜΗΣΥΦΑ είναι οι ίδιοι οι φαρμακοποιοί. Αντίθετα για την αγορά συμπληρώματος διατροφής, το 55,3% των φαρμακοποιών δηλώνει ότι οι πολίτες επηρεάζονται κατά κύριο λόγο από τη διαφήμιση και μόλις το 26,6% αναφέρει ότι οι πολίτες συμβουλεύονται τους επιστήμονες υγείας.

Η συντριπτική πλειοψηφία των φαρμακοποιών δηλώνουν ότι για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού οι πολίτες ζητούν βιταμίνη C, ενώ ακολουθούν ο ψευδάργυρος και η εχινάκεια. Η βιταμίνη C προτείνεται σε συντριπτική πλειοψηφία από τους φαρμακοποιούς για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού τόσο πριν όσο και μετά την έξαρση της πανδημίας COVID-19. Μάλιστα αυξήθηκαν οι φαρμακοποιοί που προτείνουν για τον ίδιο λόγο και ψευδάργυρο και βιταμίνη D3.

Πηγή ΦΣΘ

www.ertnews.gr

Διαβάστε περισσότερα… Read More