Δευτέρα, 20 Μαΐου, 2024

Κεντρική Ελλάδα

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΓΚΥΡΗ ΚΑΙ ΕΓΚΑΙΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Αντίθετη η Ένωση Γονέων Δ. Λάρισας στη λειτουργία του 2ου Πρότυπου Γυμνασίου – Λυκείου

Για την κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων μέσω της επιχειρούμενης

Η Ένωση Γονέων και Κηδεμόνων Μαθητών του Δ. Λαρισαίων καταγγέλλει “την προσπάθεια που γίνεται τόσο από την
διεύθυνση Β’ βάθμιας εκπαίδευσης, όσο και από τον δήμο Λαρισαίων να μετατραπούν το 2ο Γυμνάσιο-Λύκειο σε «πρότυπα» σχολεία, παρά την αντίθεση των συλλόγων διδασκόντων και γονέων, αλλάζοντας τον χαρακτήρα τους ως σχολεία της γειτονιάς”.

Μεταξύ άλλων, σε σχετική ανακοίνωση, παραθέτουν τα εξής ως επιχειρήματα:
Τα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία δεν ακολουθούν το ενιαίο πρόγραμμα σπουδών του υπουργείου Παιδείας, αφού η ύλη τους προκύπτει από Διοικούσα Επιτροπή σε συντονισμό με πανεπιστήμια και επιχειρηματικούς ομίλους που καθορίζουν το περιεχόμενο της μάθησης, το οποίο είναι μακριά από το πάγιο αίτημά μας για δημόσια και δωρεάν μόρφωση για όλα τα παιδιά, με ίσους όρους και προϋποθέσεις, μακριά από κατηγοριοποιήσεις και εξετάσεις των «αρίστων».
Η προσπάθεια για γενίκευση των Πρότυπων σχολείων σε κάθε περιοχή με βάση τις αποφάσεις της κυβέρνησης, η επιλογή και η συγκέντρωση των «καλών» μαθητών πιστεύουμε πως στην πραγματικότητα υποβαθμίζει το σύνολο των σχολείων, ανακατανέμει το μαθητικό δυναμικό, καταργεί τα γεωγραφικά όρια και τα σχολεία της γειτονιάς. Αντικειμενικά ανοίγει ο δρόμος για τη δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων, με διαφορετική χρηματοδότηση, διαφορετικό πρόγραμμα,
διαφορετικά μαθήματα, με εκπαιδευτικούς χωρίς οργανικές θέσεις.
Την ίδια στιγμή που κράτος και τοπική διοίκηση δεν παίρνουν κανένα μέτρο για την αναβάθμιση του σχολικού αποθέματος με την κατασκευή νέων σχολείων, μόνο ως κακόγουστο αστείο ακούγεται η ίδρυση Πρότυπου Γυμνασίου-Λυκείου στην
πλάτη του 2ου Γυμνασίου-Λυκείου με συνέπεια να καταντάει επικίνδυνη η κυβερνητική πολιτική των «αρίστων».
Αν ήθελε το υπουργείο και η κυβέρνηση αναβάθμιση στην εκπαίδευση θα έκανε σύγχρονα και ασφαλή σχολεία, με επάρκεια αιθουσών, με μόνιμους εκπαιδευτικούς τοποθετημένους στο σχολείο από την αρχή της χρονιάς, με 15 μαθητές στην τάξη. Δε θα άφηνε στο έλεος τα κτήρια με ελλιπή αντισεισμική θωράκιση, ελλιπή συντήρηση και πυροπροστασία, δε θα τοποθετούσαν κοντέινερ στα προαύλια.
Οι γονείς δεν θα πρέπει “να τσιμπήσουν” στη λογική ότι το πρότυπο θα είναι ένα καλύτερο σχολείο. Η εξεταστική διαδικασία που συνοδεύει την είσοδο σε ένα τέτοιο σχολείο θα σημαίνει προετοιμασία των παιδιών από το δημοτικό, με τους
γονείς να βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη από νωρίς. Δεν αντέχουμε άλλο να πληρώνουμε σε ένα σχολείο που έχει μετατραπεί σε μια ατελείωτη εξεταστική αρένα. Καμία αναμονή δεν χωράει στους γονείς, την ώρα που αυτοί οι σχεδιασμοί θα σημάνουν σταδιακά την εξάλειψη του σχολείου της γειτονιάς. Συνέπεια των παραπάνω θα είναι, οι μαθητές της περιοχής να μεταφέρονται σε όμορες περιοχές μέσω των γεωγραφικών ανακατανομών, στις οποίες θα προβαίνει η Β’ βάθμια
εκπαίδευση. Με αυτόν τον τρόπο θα βρίσκουν σχολική στέγη τα παιδιά της γειτονιάς.

www.ertnews.gr

Διαβάστε περισσότερα… Read More