Σάββατο, 18 Μαΐου, 2024

Κεντρική Ελλάδα

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΓΚΥΡΗ ΚΑΙ ΕΓΚΑΙΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Κ. Κατσαρός για το βαθυσκάφος Titan: Mακρύς και βασανιστικός ο θάνατος από την έλλειψη οξυγόνου – Δ. Σακελλαρίου: Άγνωστο γιατί συνεχίστηκε η κατάδυση

Tι πήγε λάθος και το ιδιωτικό βαθυσκάφος Titan που πραγματοποιούσε υποβρύχια εξερεύνηση στο ναυάγιο του Τιτανικού στον Ατλαντικό Ωκεανό αγνοείται εδώ και τρεις ημέρες ανέλυσαν στην ΕΡΤ ο Δημήτρης Σακελλαρίου,διευθυντής Ερευνών του ΕΛΚΕΘΕ και ο Κώστας Κατσαρός, χειριστής στα υποβρύχια του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού και του βαθυσκάφους «Θέτις».

«Είναι πολύ ενθαρρυντικό ότι ακούγονται χτύποι, αν όντως προέρχονται από το βαθυσκάφος. Αυτό μας δίνει την εικόνα ότι είναι κάπου εγκλωβισμένοι και απλώς τα συστήματα ενδείξεως θέσεως και το υποβρύχιο τηλέφωνο δεν μπορούν να επικοινωνήσουν προφανώς γιατί τέτοιος ο χώρος» σημείωσε ο κ. Κατσαρός αναφερόμενος στα σήματα που ακούστηκαν πριν από κάποιες ώρες αναπτερώνοντας τις ελπίδες για να βρεθεί το πενταμελές πλήρωμα ζωντανό.

(OceanGate Expeditions/ Titan submersible/ AFP)

«Τα συμπτώματα της υποθερμίας που θα έχουν λόγω του κρύου και η έλλειψη οξυγόνου είναι μακρύς και βασανιστικός θάνατος που κανείς σε υποβρύχιο δε θέλει να τον ζήσει» σημείωσε ο κ. Κατσαρός την ώρα που η κάμερα της ΕΡΤ κατέγραφε το βαθυσκάφος του Ελληνικού Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών που έχει μικρότερη επιχειρησιακή ικανότητα από το αντίστοιχο που καταδύθηκε στον Τιτανικό με τους πέντε επιβαίνοντες.

«Είναι σημαντικό να ξέρουμε τα αποθέματα οξυγόνου που έχουν οι άνθρωποι. Είναι σημαντικό να εντοπιστεί (το βαθυσκάφος) και να δούμε με ποιο τρόπο θα μπορέσουν να το βγάλουν. Αν είναι απλώς μπλεγμένο ίσως με κάποιο μεγάλο ρομπότ να μπορέσουν να του δώσουν τη δυνατότητα να μετακινηθεί» τόνισε ο κ. Κατσαρός αναφέροντας τις δυνατότητες που είχε ο χειριστής του βαθυσκάφους για να ξεφύγει από μια επικίνδυνη κατάσταση.

«Υπάρχουν πολλά συστήματα ασφαλείας ακόμα και επείγουσα ανάδυση μπορεί να κάνει. Όταν χάνεται η επικοινωνία για εμάς ήταν απαγορευτικό και διακόπτονταν η κατάδυση» σημείωσε ο κ. Κατσαρός.

Σύμφωνα με τον κ. Σακελλαρίου είναι περίεργο ότι χάθηκε εντελώς η επικοινωνία με το βαθυσκάφος. «Μιάμιση ώρα μετά την έναρξη της κατάδυσης που χάθηκε το σήμα προφανώς το βαθυσκάφος ήταν στα μεσόνερα και δεν ήταν στο βυθό. Για να φτάσει στα 3.800 μ. χρειαζόταν τρεισήμισι ώρες. Αυτό είναι κάτι που και εμάς μας προβληματίζει» δήλωσε ο διευθυντής ερευνών του ΕΛΚΕΘΕ.

Λάθη δεν συγχωρούνται στην άβυσσο

Απαντώντας στο κρίσιμο αυτό ερώτημα γιατί το βαθυσκάφος συνέχισε την κατάδυση ενώ έχασε την επαφή με το συνοδευτικό σκάφος ο κ. Κατσαρός εκτίμησε ότι πιθανότητα υπήρχε κάποια εισροή νερού που το ανάγκασε να καταδυθεί.

«Εάν δεν ισχύουν οι ήχοι που ακούστηκαν τότε στο μυαλό πάει στο χειρότερο σενάριο» πρόσθεσε ελπίζοντας ότι το πλήρωμά του θα είναι ακόμα στη ζωή. Και όπως τόνισε «λάθη δεν συγχωρούνται στην άβυσσο. Όλα ελέγχονται διπλά και τριπλά. Πάντα υπάρχει το τυχαίο γεγονός αλλά όσο καλή προετοιμασία τόσο απομακρύνεσαι από το τυχαίο γεγονός».

Από την πλευρά του ο κ. Σακελλαρίου αναφέρθηκε και στο ωκεανογραφικό σκάφος Αιγαίον λέγοντας ότι είναι πλέον 38 ετών και θα πρέπει να αντικατασταθεί σύντομα.

Πηγή: Newsroom | EΡΤ

Σχετικά Άρθρα:

Τιτανικός: Το πιο διάσημο ναυάγιο του κόσμου αποκαλύπτει τα μυστικά του

Yποβρύχιο Titan: Ποιοι είναι οι πέντε επιβάτες που βρίσκονται σε αυτό

Αγνοούμενο υποβρύχιο Titan – Εργαλείο «κλειδί» για τους κινηματογραφιστές (video)

www.ertnews.gr

Διαβάστε περισσότερα… Read More