Παρασκευή, 17 Μαΐου, 2024

Κεντρική Ελλάδα

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΓΚΥΡΗ ΚΑΙ ΕΓΚΑΙΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Κ. Τσιλιλής στο Πρώτο για ούζο και τσίπουρο: Έχουμε κατακτήσει την ελληνική αγορά – «Μεγάλο στοίχημα» η διεθνής (audio)

Για τις προοπτικές της ελληνικής παραγωγής αλκοολούχων ποτών, ούζου και τσίπουρου και το «μεγάλο στοίχημα» κατάκτησης της διεθνούς αγοράς, μίλησε ο Κώστας Τσιλιλής, έφορος στο διοικητικό συμβούλιο του  Συνδέσμου Ελλήνων Παραγωγών Αποσταγμάτων και Αλκοολούχων Ποτών, στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και στην εκπομπή «Το GPS της επικαιρότητας» με τον Θάνο Σιαφάκα.

«Το 73% της ελληνικής παραγωγής αλκοολούχων είναι ούζο και εξάγεται. Στη Γερμανία μάλιστα εξάγεται το 43% της ελληνικής παραγωγής αλκοολούχων ποτών στη Γερμανία και μάλιστα το βρίσκει εύκολα ο καταναλωτής σε όλα τα γερμανικά super market και το καταναλώνει και στο σπίτι του. Όσον αφορά το τσίπουρο, μην ξεχνάμε ότι η τυποποίηση του εφαρμόστηκε πριν τρεις δεκαετίες. Τα στοιχεία που έχουμε τα πρόσφατα δείχνουν ότι ανεβαίνει συνεχώς η εξαγωγή του. Μάλιστα, έχουμε αύξηση 65% από το 2020 ως το 2022», είπε ο κ. Τσιλιλής σχετικά με τις εξαγωγές των δύο κορυφαίων ελληνικών ποτών.

«Υπάρχουν 2 στοιχεία για αυτή την επιτυχία το ένα είναι ότι είναι πολύ ποιοτικά, είναι καινοτόμα προϊόντα και βλέπουν κατάματα τα αντίστοιχα διεθνή ποτά. Το δεύτερο στοιχείο πιστεύω ότι είναι ο τρόπος και οι κώδικες κατανάλωσης τους που βλέπουν οι κάτοικοι του εξωτερικού στην Ελλάδα και θέλουν ακριβώς να ζήσουν αυτή την εμπειρία. Αυτό το μοίρασμα, που βλέπουμε στα τραπέζια με το τσίπουρο και το ούζο, όπου τσιμπάμε μικρά πιάτα και ταυτόχρονα μοιραζόμαστε πέρα από το μεζέ και το ποτό και συναισθήματα, απόψεις και αξίες»

Ο Έλληνας παραγωγός ανέφερε ότι η κατάκτηση της διεθνούς αγοράς είναι το μεγάλο στοίχημα, ενώ τόνισε ότι το τσίπουρο και το ούζο έχουν κερδίσει την πρόκληση της ελληνικής αγοράς. «Κάθε μέρα κερδίζουν τα ελληνικά ποτά πόντους σε σχέση με τα εισαγόμενα, όπως το ουίσκι, το οποίο βλέπουμε να είναι πολύ πεσμένο εδώ και χρόνια. Νομίζω ότι το μέγεθος της ελληνικής ποτοποιίας, αν υπήρχε τρόπος να μεγαλώσει, θα μπορούσε να κάνει βήματα και στο εξωτερικό και σε αυτό το κομμάτι είναι η αρνητική πλευρά του θέματος, όπου με τους υψηλούς φόρους που έχουμε στην Ελλάδα και με την λαθρεμπορία που γίνεται εξαιτίας αυτού του γεγονότος, είμαστε από τις πρώτες χώρες στο ύψος του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στην Ευρώπη», συμπλήρωσε.

www.ertnews.gr

Διαβάστε περισσότερα… Read More