Τετάρτη, 15 Μαΐου, 2024

Κεντρική Ελλάδα

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΓΚΥΡΗ ΚΑΙ ΕΓΚΑΙΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Οι εκκεντρικές συνήθειες διάσημων δημιουργών

«Δεν θα μπορούσα ποτέ να κάνω ό,τι έκανα χωρίς τις συνήθειες της ακρίβειας, της τάξης και της επιμέλειας, χωρίς την αποφασιστικότητα να συγκεντρώνομαι σε ένα θέμα κάθε φορά».

Τσαρλς Ντίκενς

Οι δημιουργικοί άνθρωποι έχουν τη φήμη ότι παρακάμπτουν τις συμβάσεις. Άλλωστε, εάν έκαναν πάντα τα πράγματα όπως όλοι, πώς θα μπορούσαν να παραγάγουν οτιδήποτε αυθεντικό και μοναδικό;

Ενώ δεν είναι πάντα εύκολο να κάνεις τα πράγματα με τρόπο διαφορετικό, οι πιο διάσημοι δημιουργικοί άνθρωποι σχεδόν πάντα ακολουθούσαν το δικό τους μονοπάτι. Το αποτέλεσμα, ευτυχώς για εμάς, είναι ένας πλούτος από μοναδικά έργα τέχνης που ενέπνευσε γενιές και γενιές.

Ονορέ ντε Μπαλζάκ, Τζον Μίλτον, Χαρούκι Μουρακάμι, Βολταίρος, Βενιαμίν Φραγκλίνος, Ιμμάνουελ Καντ, Κερτ Βόνεγκατ, Μάγια Αγγέλου, Γουίσταν Χιου Όντεν, Λούντβιχ βαν Μπετόβεν, Μέρι Φλάνερι Ο’ Κόνορ, Λε Κορμπιζιέ, Βίκτορ Ουγκό, Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ,Κάρολος Δαρβίνος, Τσαρλς Ντίκενς, Σίγκμουντ Φρόιντ, Βλαντιμίρ Ναμπόκοφ, Κίνγκσλεϊ Έιμις, Τόμας Μαν, Ρίτσαρντ Στράους, Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι, Φραντς Κάφκα, Γκιστάβ Φλομπέρ, Πάμπλο Πικάσο, Γουίλιαμ Στάιρον.

Δείτε μια μέρα από τη ζωή τους στον διαδραστικό πίνακα που σας επιτρέπει να επιλέξετε ανά τομέα, έτσι ώστε να μάθετε περισσότερες λεπτομέρειες για τις συνήθειες του καθένα.

Τα χρώματα διαγράφουν πως αξιοποιούν τον χρόνο τους. Πράσινο για τον ύπνο,κόκκινο για τη δημιουργική εργασία,λαδί για δουλειά και υποχρεώσεις, χρυσαφί για φαγητό και αναψυχή, μπλε για την άσκηση και γκρίζο για κάτι άλλο.

Να σημειώσουμε εδώ, πως οι συνήθειες που αναφέρονται δεν αντιπροσωπεύουν με απόλυτη ακρίβεια τις καθημερινές δραστηριότητες των συγκεκριμένων δημιουργών. Προέρχονται απ’ ό,τι έχει καταγραφεί σε ημερολόγια, επιστολές ή άλλου είδους έγγραφα των ιδίων.

Τα περισσότερα δεδομένα αντλήθηκαν από το βιβλίο Daily Rituals: How Artists Work (Καθημερινές συνήθειες: Πώς δουλεύουν οι καλλιτέχνες) του Μέισον Κάρεϊ. Δημιουργικές ευφυΐες και οι ανορθόδοξες συνήθειές τους.

Για να δούμε λοιπόν κάποιους από τους δημιουργούς και τις εκκεντρικές τους συνήθειες.

Λούντβιχ βαν Μπετόβεν

Ο διάσημος Γερμανός συνθέτης και πιανίστας ήταν εθισμένος στον καφέ και μετρούσε ακριβώς 60 κόκκους για κάθε κούπα καφέ που κατανάλωνε.

Συχνά συνέθετε στο μπάνιο, όπου ζητούσε να του ρίχνουν νερό με κανάτες βρίσκοντας έμπνευση από τα σχήματα του νερού.

Φραντς Κάφκα

Ο συγγραφέας υπέφερε από αϋπνίες και συχνά είχε παραισθήσεις. Η κατάσταση αυτή διαμόρφωσε τη δημιουργική του διαδικασία.

Όπως έγραφε στο ημερολόγιό του, το μόνο το είδος γραφής που ήξερε, ήταν εκείνο στο οποίο «ο φόβος τον εμπόδιζε να κοιμηθεί».

Ονορέ ντε Μπαλζάκ

Ο Γάλλος μυθιστοριογράφος και συγγραφέας θεατρικών έργων πήγαινε για ύπνο «στις έξι ή στις επτά το βράδυ, με τις κότες» και άρχιζε να δουλεύει αμέσως μετά τα μεσάνυχτα. Όταν δούλευε, φορούσε «μαροκινές παντόφλες» και μια «περιβόητη λευκή, “μοναστική” ρόμπα με ζώνη απόβενετσιάνικο χρυσό».

Προς υπεράσπισή του, ακολουθώντας αυτή τη ρουτίνα, κατάφερε κι έγραψε 85 μυθιστορήματα σε 20χρόνια.

Γουίσταν Χιου Όντεν

Ο Αγγλο-αμερικανός ποιητής έπαιρνε αμφεταμίνη κάθε πρωί επί 20 χρόνια, ως μέρος της ρουτίνας του και της δημιουργικής του διαδικασίας. Ως «αντίβαρο» έπαιρνε βαρβιτουρικά, όταν ήθελε να κοιμηθεί.

Αποκαλούσε τις αμφεταμίνες «εργαλείο εξοικονόμησης κόπου» που του έδινε άμεση ενέργεια για τη δουλειά του.

Βίκτορ Ουγκό

Ο Γάλλος ποιητής, μυθιστοριογράφος και δραματουργός, διάσημος για τους «Άθλιους» και την «Παναγία των Παρισίων», είχε πολύ γεμάτες κι ετερόκλητες ημέρες.

Για πρωινό, έπινε καφέ κι έτρωγε δύο ωμά αβγά. Αφότου εργαζόταν δύο ώρες το πρωί, έκανε κρύο μπάνιο στην οροφή του σπιτιού του. Το απόγευμα, περνούσε από τον από τον κουρέα του, έβλεπε την ερωμένη του και ασκούνταν. Το βράδυ, έγραφε λίγο, έπαιζε χαρτιά και έβγαινε με φίλους.

Χαρούκι Μουρακάμι

Σηκώνεται στις 4 το πρωί γράφει για εννέα ώρες συνεχόμενα και στη συνέχεια περπατάει 10 χιλιόμετρα. «Η επανάληψη είναι το πιο σημαντικό πράγμα», λέει.  «Απαιτεί πολλή ψυχική και σωματική δύναμη. Υπό αυτή την έννοια, η συγγραφή ενός μυθιστορήματος είναι σαν μαραθώνιος. Η φυσική αντοχή είναι εξίσου απαραίτητη με την καλλιτεχνική ευαισθησία.».

Ο Βέλγος συγγραφέας Ζώρζ Σιμενόν, και «πατέρας» του επιθεωρητή Μαιγκραί, περνούσε ολόκληρες εβδομάδες χωρίς να Μετά τον έπιανε φρενίτιδα γραψίματος. Λογικό αφού κατάφερε να εκδώσει 425 βιβλία.

Η φήμη τους συνεχίζεται

Δικαίως ή αδίκως, η φήμη ότι οι δημιουργικές ευφυΐες κάνουν τα πράγματα με τρόπο διαφορετικό είναι κάτι που πιθανόν θα συνεχιστεί. Και ο κόσμος θα εξακολουθήσει να ασχολείται με τις συνήθειές τους, όσο θα απολαμβάνει τα έργα τους. Άλλωστε όλοι πιστεύουμε ότι οι ευφυΐες δικαιούνται να είναι εκκεντρικοί.

www.ertnews.gr

Διαβάστε περισσότερα… Read More