Δευτέρα, 20 Μαΐου, 2024

Κεντρική Ελλάδα

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΓΚΥΡΗ ΚΑΙ ΕΓΚΑΙΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

31η Διεθνής Ολυμπιάδα φιλοσοφίας

100 μαθητές με τους συνοδούς τους καθηγητές από 50 χώρες βρίσκονται στην Ελλάδα για να συμμετάσχουν στην 31η Διεθνή Ολυμπιάδα φιλοσοφίας, που θα λάβει χώρα στην Αρχαία Ολυμπία από τις 11 έως τις 14 Μαΐου.

Ο δημοσιογράφος της ΕΡΤΜιχάλης Βασιλάκης στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας συνάντησε τους συντελεστές της εκδήλωσης.

Από το Πανεπιστήμιο της Πάτρας η επόμενη στάση θα λάβει χώρα στην αρχαία Ολυμπία στις εγκαταστάσεις της Διεθνούς Ολυμπιακής Ακαδημίας, όπως αναφέρει ο Μιχάλης Παρούσης, αναπληρωτής καθηγητής φιλοσοφίας πανεπιστημίου Πατρών.

Η Αρχαία Ολυμπία συνδέει το παρόν με τον χώρο όπου γεννήθηκε το Ολυμπιακό πνεύμα.

Ο Ανδρέας Φίλιας, αντιπεριφερειάρχης οικονομικής πολιτικής περιφέρειας Δ. Ελλάδας, εξηγεί πως η περιφέρεια επέλεξε να συμμετέχει και να στηρίξει την προσπάθεια, με σκοπό να αναδειχθεί το «brand name», που δεν είναι άλλο από αυτό της Αρχαίας Ολυμπίας. Είναι μια πολυδιάστατη προβολή της ιστορίας του πολιτισμού, της φιλοξενίας, του τουρισμού. Σε έναν παγκοσμίου διαστάσεων διαγωνισμό, αναδεικνύεται η περιφέρεια της Δ. Ελλάδος.  

Ο Μανώλης Πετράκης, λυκειάρχης του Αρσάκειου Πατρών, σημειώνει πως η φιλοσοφία είναι ένα γνωστικό αντικείμενο με δυσκολίες, αλλά τα Αρσάκεια σχολεία καλλιεργούν την φιλοσοφική σκέψη των μαθητών με πολλές συμμετοχές σε ανάλογες εκδηλώσεις. Όπως λέει, η φιλεκπαιδευτική εταιρεία ως φορέας πολιτισμού επί 200 χρόνια δε θα μπορούσε να λείπει από μια τέτοια σημαντική διοργάνωση.

Μεταξύ των θεμάτων που θα εξεταστούν είναι η ακριβοδικία, η ευγενής άμιλλα, σημαντικά στοιχεία κάθε φιλελεύθερης και δημοκρατικής κοινωνίας,  όπως τονίζει ο κ. Παρούσης. Η ακριβοδικία, εξετάζεται στον χώρο της οικονομίας και της κοινωνίας. Επίσης, αν τα φυσικά μας χαρίσματα μας δημιουργούν επιπλέον ηθικές υποχρεώσεις. Οι συζητήσεις διεξάγονται με αναφορές στον αρχαίο φιλόσοφο Πύρωνα και στον πιο σύγχρονο Παναγιώτη Κονδύλη.  

Ο μεν Πύρων ως σκεπτικιστής, ή ως σημερινός σχετικιστής ή γκουρού επηρεάστηκε τα μάλα από τους γυμνοσοφιστές και τους μάγους της Ινδίας, διότι επιστρέφοντας από εκεί επεδίωκε την αταραξία, η οποία μπορούσε να επιτευχθεί αποφεύγοντας πεποιθήσεις, σκέψεις και αντιλήψεις και ίσως για αυτό δεν έγραψε το παραμικρό. Όσον αφορά τον μαρξιστή Κονδύλη, το θέμα της ηθικής, λέξης δυσεύρετης στο λεξιλόγιο κάποιων διανοουμένων, διότι κατά την μαρξιστική πεποίθηση είχε ταξική προέλευση, η σκέψη του μεταξύ άλλων εκφράζεται στο «ότι όλα απορρέουν από μια απόφαση για το ποια μέσα πρέπει να χρησιμοποιηθούν, ποιος πρέπει να φίλος και ποιος εχθρός, για αυτό που είναι ο πιο πρωτόγονος και κοινός στόχος όλων των ανθρώπων- η αυτοσυντήρηση. Επομένως, προσωπικές ή ομαδικές κοσμοθεωρίες και ιδεολογίες χρησιμοποιούνται ως όπλο στον καθημερινό αγώνα με σκοπό την διεκδίκηση της εξουσίας και την αυτοσυντήρηση».[1] Όσοι ισχυρίζονται ότι κρίνουν την αλήθεια είναι υποχρεωμένοι να διαθέτουν ένα κριτήριο αλήθειας. 

[1] Panajotis Kondylis, Macht und Entscheidung, Klett-Cotta, 1981

www.ertnews.gr

Διαβάστε περισσότερα… Read More