Πέμπτη, 16 Μαΐου, 2024

Κεντρική Ελλάδα

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΓΚΥΡΗ ΚΑΙ ΕΓΚΑΙΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΔΟΕ για υπ. Παιδείας: Παιδαγωγικά αδιανόητη η επικοινωνιακή απόφαση για τηλεκπαίδευση στη Θεσσαλία – ΟΛΜΕ: Μόνο ντροπή

Για μια επικοινωνιακή διαχείριση της κατάστασης μακριά από τις πραγματικές ανάγκες της εκπαιδευτικής κοινότητας κάνει λόγο η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος, αναφορικά με την εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης σε σχολεία της Θεσσαλίας που ανακοινώθηκε από το υπουργείο Παιδείας. Όπως σημειώνεται ακόμη, «η “τηλεκπαίδευση” για μια ακόμη φορά “πλασάρεται” ως πανάκεια για χάρη της λαϊκής κατανάλωσης».

«Μόνο ντροπή, οργή και η αγανάκτηση προκαλεί η πολιτική επιλογή του ΥΠΑΙΘΑ να επιβάλει τηλεκπαίδευση στις πληγείσες περιοχές της Θεσσαλία» λέει η ΟΛΜΕ.

Ενώ αναφέρεται, ακόμη:

«Η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. προσπαθεί με οδηγίες της τελευταίας στιγμής να υπερβεί την πραγματικότητα. Αυτή των καταστροφών και των επικίνδυνων καιρικών φαινομένων και κυρίως τη σχολική πραγματικότητα».

ΟΛΜΕ: Μόνο ντροπή, οργή και η αγανάκτηση προκαλεί η πολιτική επιλογή του ΥΠΑΙΘΑ να επιβάλει τηλεκπαίδευση στις πληγείσες περιοχές της Θεσσαλία

«Την ώρα που χιλιάδες εκπαιδευτικοί και μαθητές/τριες προσπαθούν να συνέλθουν από τις καταστροφικές πλημμύρες, το ΥΠΑΙΘΑ δίνει την αδιανόητη οδηγία να ξεκινήσουν τηλεκπαίδευση από Δευτέρα, επιμένοντας να υλοποιεί την αντιεκπαιδευτική και αντιπαιδαγωγική πολιτική του. Το ΥΠΑΙΘ ζητάει τηλεκπαίδευση τη στιγμή που δεν έχουν ανοίξει ακόμα τα σχολεία, δεν έχουν μοιραστεί βιβλία, δεν έχουν χωριστεί οι μαθητές/τριες σε τμήματα.

Όχι μόνο αδιαφορεί για τις συνθήκες διαβίωσης των μαθητών/τριών και των οικογενειών τους, αλλά επιδεικνύει και χαρακτηριστική άγνοια για το πώς λειτουργούν τα σχολεία! Η εκπαιδευτική κοινότητα της Θεσσαλίας, μετά τις καταστροφές, έχει μείνει χωρίς εξοπλισμό, χωρίς ίντερνετ, χωρίς βιβλία ή ακόμα και χωρίς σπίτι, αλλά το ΥΠΑΙΘ αδιαφορεί και προτάσσει την γνωστή επικοινωνιακή φούσκα της τηλεκπαίδευσης για να επιδείξει μία δήθεν επαναφορά της «κανονικότητας». Ακόμη κι αν κάποιοι/ες εκπαιδευτικοί κατάφερναν να συνδεθούν είναι δεδομένο ότι αποκλείονται χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες» λένε σχετικά από την ΟΛΜΕ.

Ολόκληρη η ανακοίνωση της ΔΟΕ:

Με μια ανακοίνωση που αγνοεί κατάφωρα τις ιδιαίτερες συνθήκες στις οποίες έχουν περιέλθει οι κάτοικοι της Θεσσαλίας οι οποίοι μετά την πρόσφατη κακοκαιρία, προσπαθούν να συνέλθουν από τις καταστροφικές πλημμύρες με ένα νέο κύμα κακοκαιρίας προ των πυλών, η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. «από κοινού με την Τοπική Αυτοδιοίκηση» !!! (όπως μας πληροφορούν οι σχετικές δημοσιεύσεις) αποφάσισε την πραγματοποίηση τηλεκπαίδευσης από τη Δευτέρα 25/9/2023 έως και την Τετάρτη 27/9/2023 σε όλες τις σχολικές μονάδες της Θεσσαλίας, με εξαίρεση εκείνες «όπου οι συνθήκες δεν συμβάλλουν, προς το παρόν, στην ψηφιακή επικοινωνία μαθητών και εκπαιδευτικών» (όπως αναφέρει και η ανακοίνωση του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.), τις περιοχές, δηλαδή, που βρίσκονται σε πραγματικά τραγική κατάσταση.

Είναι φανερό ότι πρόκειται για μια επικοινωνιακή διαχείριση της κατάστασης μακριά από τις πραγματικές ανάγκες της εκπαιδευτικής κοινότητας όπου η «τηλεκπαίδευση» για μια ακόμη φορά «πλασάρεται» ως πανάκεια για χάρη της λαϊκής κατανάλωσης. Πρόκειται, όμως απλά, για παρωδία.

Η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. προσπαθεί με οδηγίες της τελευταίας στιγμής να υπερβεί την πραγματικότητα. Αυτή των καταστροφών και των επικίνδυνων καιρικών φαινομένων και κυρίως τη σχολική πραγματικότητα. Αυτήν όπου εξ αιτίας του γεγονότος ότι τα σχολεία δεν έκαναν αγιασμό έναρξης στις 11 Σεπτεμβρίου, δεν έχει ανακοινωθεί η κατανομή των τμημάτων, οι μαθητές/τριες δεν έχουν γνωρίσει τους εκπαιδευτικούς τους (πάρα πολλά παιδιά έχουν καινούριο δάσκαλο), έχουν να δουν εκπαιδευτικούς και συμμαθητές τρεις μήνες ή/και δεν έχουν καν γνωρίσει τους/τις συμμαθητές/τριές τους (προνήπιο, Α΄ τάξη…) ενώ κανένα σχολείο, όπως είναι φυσικό, δεν έχει έτοιμο πρόγραμμα τηλεκπαίδευσης και πολλά παιδιά, αδυνατώντας να συνδεθούν θα νιώσουν απομονωμένα. Αλλά και αυτήν της ασφάλειας των εκπαιδευτικών που η μετακίνηση τους στις σχολικές μονάδες για την πραγματοποίηση της τηλεκπαίδευσης, ιδιαίτερα για όσους θα πρέπει να διανύσουν αρκετά χιλιόμετρα, με τις πλημμύρες που αναμένονται τα επόμενα εικοσιτετράωρα, θα είναι άκρως επικίνδυνη. Αυτοί απλά οφείλουν…Ψιλά γράμματα…

Η αδιανόητη, παιδαγωγικά, αυτή απόφαση του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. είναι έξω από κάθε λογική, χωρίς ενσυναίσθηση και αίσθηση της πραγματικότητας και της τραγικότητας που βιώνουν μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς στη Θεσσαλία. Μια Θεσσαλία όπου οι κάτοικοι συνεχίζουν να μετρούν τις πληγές τους.

Η εκπαιδευτική κοινότητα δεν έχει ανάγκη από τεχνάσματα. Μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς στεκόμαστε ο ένας δίπλα στον άλλον. Όλοι μαζί θα διεκδικήσουμε την αποκατάσταση των ζημιών και, φυσικά, την ομαλή λειτουργία της εκπαιδευτικής διαδικασίας προς όφελος των μαθητών μας. Το ίδιο πράξαμε και στην πανδημία για την οποία να θυμίσουμε ότι η προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δεν έκανε καμία αποτίμηση εκπαιδευτικών επιπτώσεων και δεν προχώρησε στις απαραίτητες προσαρμογές, όπως επέμενε η Δ.Ο.Ε. ότι έπρεπε να πράξει.

Οι μαθητές έχουν ανάγκη από τη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία, αμέσως μόλις καταστεί δυνατή, που θα τους εμψυχώσει και θα επουλώσει, στο μέτρο του δυνατού, τα τραύματα που έχει επιφέρει η πρόσφατη κακοκαιρία σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς.

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. να αποσύρει, έστω και τώρα, τις οδηγίες για την «τηλεκπαίδευση», η οποία, ούτως ή άλλως, είναι αδύνατο, λόγω των συνθηκών, να έχει ενιαία εφαρμογή και φυσικά «υποχρεωτικό» χαρακτήρα.

Ολόκληρη η ανακοίνωση της ΟΛΜΕ:

Την ώρα που χιλιάδες εκπαιδευτικοί και μαθητές/τριες προσπαθούν να συνέλθουν από τις καταστροφικές πλημμύρες, το ΥΠΑΙΘΑ δίνει την αδιανόητη οδηγία να ξεκινήσουν τηλεκπαίδευση από Δευτέρα, επιμένοντας να υλοποιεί την αντιεκπαιδευτική και αντιπαιδαγωγική πολιτική του.

Το ΥΠΑΙΘ ζητάει τηλεκπαίδευση τη στιγμή που δεν έχουν ανοίξει ακόμα τα σχολεία, δεν έχουν μοιραστεί βιβλία, δεν έχουν χωριστεί οι μαθητές/τριες σε τμήματα. Όχι μόνο αδιαφορεί για τις συνθήκες διαβίωσης των μαθητών/τριών και των οικογενειών τους, αλλά επιδεικνύει και χαρακτηριστική άγνοια για το πώς λειτουργούν τα σχολεία! Η εκπαιδευτική κοινότητα της Θεσσαλίας, μετά τις καταστροφές, έχει μείνει χωρίς εξοπλισμό, χωρίς ίντερνετ, χωρίς βιβλία ή ακόμα και χωρίς σπίτι, αλλά το ΥΠΑΙΘ αδιαφορεί και προτάσσει την γνωστή επικοινωνιακή φούσκα της τηλεκπαίδευσης για να επιδείξει μία δήθεν επαναφορά της «κανονικότητας». Ακόμη κι αν κάποιοι/ες εκπαιδευτικοί κατάφερναν να συνδεθούν είναι δεδομένο ότι αποκλείονται χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες.

Στην πρόσφατη συνάντηση με τον Γεν. Γραμματέα το ΔΣ της ΟΛΜΕ ξεκαθάρισε ότι δε θα δεχτεί σε καμία περίπτωση να προσφύγει το ΥΠΑΙΘΑ σε τηλεκπαίδευση, όπως αναφερόταν σε διάφορα δημοσιεύματα. Ο κ. Κατσαρός δεσμεύτηκε ότι δεν θα γίνει τηλεκπαίδευση καθώς όπως ο ίδιος είπε «θα ήταν ανώφελο». Η ανικανότητα διαχείρισης όμως, κάνει το ΥΠΑΙΘΑ να αναδιπλωθεί και να θεωρεί την τηλεκπαίδευση σε τέτοιες συνθήκες «ωφέλιμη».

Τα σχολεία στη Θεσσαλία παραμένουν κλειστά, με αρκετά να είναι πλήρως κατεστραμμένα, οι κάτοικοι μετράνε τις πληγές τους, έργα αποκατάστασης των ζημιών και προετοιμασίας για τους επόμενους μήνες δεν έχουν ξεκινήσει ακόμα. Την ίδια ώρα η κυβέρνηση το μόνο μέτρο που εξαγγέλλει για τα σχολεία είναι η τηλεκπαίδευση προσπαθώντας να παρουσιάσει μια πλαστή εικόνα ενός προετοιμασμένου κρατικού μηχανισμού. Το πόσο προετοιμασμένος είναι ο κρατικός μηχανισμός το έχουμε ζήσει δεκάδες φορές με τραγικά αποτελέσματα. Η ζωή, η υγεία η μόρφωση των μαθητών/τριών μας θυσιάζονται καθημερινά στο βωμό του κέρδους των λίγων.

Η τηλεκπαίδευση που εφαρμόστηκε σε όλο το διάστημα της πανδημίας, δημιούργησε μεγάλα μορφωτικά κενά σε μια ολόκληρη γενιά μαθητών/τριών. Αποδείχτηκε ότι η τηλεκπαίδευση δεν είναι εκπαίδευση, αλλά αυτό δεν αποτιμήθηκε από την πολιτεία ποτέ, παρά την σχετική έρευνα του ΚΕΜΕΤΕ. Το υπουργείο επαναφέρει σε τακτά διαστήματα την τηλεκπαίδευση για να καλύψει μεγάλες ανεπάρκειες της πολιτικής του.

Οι μαθητές/τριες, οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς ξέρουν καλά τι πρέπει να κάνουν. Σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες στεκόμαστε με αλληλεγγύη δίπλα στα παιδιά μας. Προέχει η προστασία της ανθρώπινης ζωής και στη συνέχεια όλοι/ες μαζί θα διεκδικήσουμε την αποκατάσταση των ζημιών και την ομαλή λειτουργία της εκπαιδευτικής διαδικασίας προς όφελος των μαθητών/τριών μας.

Υπενθυμίζουμε στους/στις συναδέλφους/ισσες ότι σύμφωνα με την απόφαση της ΓΣ των Προέδρων (16-10-21) η τηλεκπαίδευση πρέπει να διενεργείται αποκλειστικά από τον χώρο των σχολείων με εξοπλισμό που θα παράσχει η υπηρεσία.

Εφόσον δεν είναι δυνατή η πρόσβαση στα σχολεία για οποιοδήποτε λόγο και η υπηρεσία δεν έχει παράσχει τις απαραίτητες συνθήκες και εξοπλισμό, κανείς και καμία δεν υποχρεούται να κάνει τηλεκπαίδευση.

Οι ζωές των πλημμυροπαθών συναδέλφων και μαθητών/τριών μας δεν θα γίνουν αντικείμενα επικοινωνιακής διαχείρισης.

Δεν υπάρχει καμία «κανονικότητα»! Το κράτος είναι παρόν και αδιαφορεί! Το ΥΠΑΙΘΑ είναι απόν!

Απαιτούμε να αποσυρθεί τώρα η απαράδεκτη απόφαση για τηλεκπαίδευση!

Πηγή: ΕΡΤ | Ρεπορτάζ: Ελίνα Κολύβα

www.ertnews.gr

Διαβάστε περισσότερα… Read More