Παρασκευή, 17 Μαΐου, 2024

Κεντρική Ελλάδα

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΓΚΥΡΗ ΚΑΙ ΕΓΚΑΙΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Μαδιάς για το τροχαίο με το λεωφορείο στη Βενετία: Κάτι στιγμιαίο έγινε – Έπρεπε οι μπάρες να αντέξουν, αδικαιολόγηση η εκτροπή του

«Κάτι στιγμιαίο έγινε. Βέβαια δεν γνωρίζουμε και την κατάσταση του οδηγού. Σε τι φυσική κατάσταση ήταν. Ήταν οδηγός που οδηγούσε πολλές ώρες; (…) Έπρεπε οι μπάρες ασφαλείας, τα λεγόμενα συστήματα αναχαίτισης οχημάτων, να κρατήσουν το όχημα ανεξάρτητα από οποιαδήποτε αιτία και αν προήλθε η εκτροπή και η απώλεια του ελέγχου του αυτοκινήτου» επισήμανε ο πραγματογνώμονας τροχαίων ατυχημάτων Παναγιώτης Μαδιάς, μιλώντας στην εκπομπή “ΕΡΤNEWS UPDATE” και τον Θάνο Σιαφάκα, αναφορικά με το τι οδήγησε στο πολύνεκρο δυστύχημα με το λεωφορείο στη Βενετία.

Μεταξύ άλλων επισήμανε:

«Δυστυχώς η ιστορία επαναλαμβάνεται.13 Απριλίου του 2023 στα Τέμπη. Ακριβώς τότε είχαμε 21 θύματα, 21 παιδιά. Και εδώ έχουμε την ίδια τραγωδία, ακριβώς τον ίδιο αριθμό. Αυτό που θα πρέπει να διερευνηθεί άμεσα είναι ότι ανεξάρτητα από την ταχύτητα που κινείται το λεωφορείο, ανεξάρτητα από το βάρος του λεωφορείου με την πιθανολογούμενη γωνία πρόσκρουσης που συντελούνται, αυτές οι προσκρούσεις των οχημάτων πάνω στην οδογέφυρα, ήτοι 18 μέχρι 21 μοίρες – είναι αδικαιολόγητη η εκτροπή του και η πτώση του κάτω από την οδογέφυρα.

Έπρεπε οι μπάρες ασφαλείας, τα λεγόμενα συστήματα αναχαίτισης οχημάτων, να κρατήσουν το όχημα ανεξάρτητα από οποιαδήποτε αιτία και αν προήλθε η εκτροπή και η απώλεια του ελέγχου του αυτοκινήτου. Να το κρατήσουν γερά πάνω στο οδόστρωμα και να μην πέσει από το ύψος αυτό περίπου των δέκα μέτρων κάτω στις ράγες (…) Κάκιστη η συντήρηση των οδοστρωμάτων.

Υπάρχουν χίλιες αιτίες για να εκτραπεί ένα όχημα εκτός εκτός δρόμου. Από ό,τι ακούω και από τα ιταλικά μέσα, θα μπορούσε να είχε προκληθεί για ανεξήγητους λόγους: μία πυρκαγιά, η μία έναυση μικρής έκτασης έστω φωτιάς πάνω στο οδόστρωμα, να υπήρξε πανικός, να φοβήθηκε ο οδηγός, να έκανε μία λάθος κίνηση και να εξετράπη από το οδόστρωμα. Πάντως δεν βλέπω και τη γωνία εκτροπής και πρόσκρουσης του αυτοκινήτου πάνω στις μπάρες σε σχέση με τον άξονα του οδοστρώματος να είναι μεγάλη. Όσο μικρότερη η γωνία πρόσκρουσης πάνω στις μπάρες, τόσο λιγοστεύουν οι πιθανότητες εκτροπής του οχήματος από τον δρόμο και την πτώση του κάτω.

(…) Δεν θέλει πολύ, ελάχιστα θέλει για να πέσει. Πάντως έχουμε ένα δεδομένο: Έχουμε μικρή ταχύτητα απ ό, τι δείχνουν οι κάμερες.

(…) Τα αυτοκίνητα με το υγραέριο είναι πιο ασφαλή. Με τα αυτοκίνητα που κινούνται με πετρέλαιο, με βενζίνα, τα ηλεκτρικά θεωρούνται λιγότερο επικίνδυνα. Τώρα για φρένα που ακούμε κάποια στιγμή, τρελά φορτηγά, σπασμένα φρένα και λοπά δεν υπάρχει περίπτωση να έχει ξεφύγει το λεωφορείο από φρένα.

(…) Δεν έχουμε πάνω στο οδόστρωμα ούτε μικρής ούτε μεγάλης έκτασης τροχοπέδη σε κίνδυνο. Τροχοπέδη στον πανικού δεν έχουμε -ίχνη τροχοπέδησης- άρα κάτι στιγμιαίο έγινε. Βέβαια δεν γνωρίζουμε και την κατάσταση του οδηγού. Σε τι φυσική κατάσταση ήταν. Ήταν οδηγός που οδηγούσε πολλές ώρες;

(…) Δεν ξέρω τι τύπος του λεωφορείου ήταν αυτό, τι μοντέλο ήταν αιτία έτος κατασκευής. Υπάρχουν λεωφορεία τα οποία αναγνωρίζουν την κόπωση του οδηγού και ειδοποιούν συνέχεια τον οδηγό. Υπάρχουν λεωφορεία που επεμβαίνουν οι αυτόματοι μηχανισμοί ασφαλείας και από μόνοι τους για να επιβραδύνουν σιγά – σιγά το όχημα, ακόμη και σε περίπτωση που πάει κάτι στραβά στην υγεία του οδηγού.

(…) Και άλλες χώρες έχουν τα ίδια προβλήματα που έχουμε και εμείς να συντηρήσουμε τους δρόμους – και οι κατασκευές και των καινούργιων αυτοκινητοδρόμων θα πρέπει να ελέγχονται κατά την παραλαβή γιατί και εκεί υπάρχουν μεγάλες εταιρείες.

Πηγή: ΕΡΤ

www.ertnews.gr

Διαβάστε περισσότερα… Read More