Σάββατο, 27 Απριλίου, 2024

Κεντρική Ελλάδα

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΓΚΥΡΗ ΚΑΙ ΕΓΚΑΙΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

«Μεγάλη η διαρροή μαθητών ΡΟΜΑ από την εκπαίδευση» τονίστηκε στην ημερίδα “Πάμε μαζί σχολείο” στη Λάρισα

Αν οι Ρομά αποκτήσουν σταθερή εργασία και  στέγη, τότε τα παιδιά τους, θα μπορέσουν να μορφωθούν, υποστήριξε ο πρόεδρος Νίκος Παϊτέρης , πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ρομά Θεσσαλίας και διαμεσολαβητής στο παράρτημα Ρομά Λάρισας, στο περιθώριο της διημερίδας «Αντιμετωπίζοντας τη σχολική διαρροή των μαθητών/τριων ΡΟΜΑ με καινοτόμες προσεγγίσεις» που διοργάνωσε στη Λάρισα το τμήμα Περιφερειακού παρατηρητηρίου κοινωνικής ένταξης, της Δ/νσης Κοινωνικής Μέριμνας της Περιφέρειας Θεσσαλίας.

«Η φτώχεια μας ταλαιπωρεί, τα παιδιά ξεκινούν το σχολείο και πριν τελειώσουν το Δημοτικό, το εγκαταλείπουν για να πάνε να δουλέψουν για να βοηθήσουν την οικογένειά τους. Οι γονείς μετακινούνται από τόπο σε τόπο αναζητώντας δουλειά» εξήγησε ο κ. Παϊτέρης και πρόσθεσε  πως  η περίοδος Covid ήταν ακόμη  ένας αρνητικός παράγοντας αφού «κράτησε τα περισσότερα παιδιά μακριά από τα μαθήματα καθώς δεν είχαν τον απαραίτητο εξοπλισμό για την τηλεκπαίδευση» .

«Το θέμα της σχολικής διαρροής ή της διαλείπουσας σχολικής φοίτησης  και της χαμηλής σχολικής επιτυχίας των Ρομά είναι παλιό και ως χώρα έχουμε τις χειρότερες επιδώσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο» τόνισε ο Χρήστος Γκόβαρης καθηγητής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Ο κ. Γκόβαρης,  υπεύθυνος του προγράμματος του Υπ. Παιδείας που υλοποιεί το Π.Θ. με σκοπό να υποστηρίξει την πρωινή φοίτηση των μαθητών και μαθητριών Ρομά σε Λάρισα, Βόλο και Σοφάδες,  διαπιστώνει πως είναι  λίγοι οι μαθητές που τελειώνουν την Β/θμια εκπαίδευση, ελάχιστοι εκείνοι που πετυχαίνουν στην Τριτοβάθμια και  επίσης, λίγοι, όσοι πετυχαίνουν την μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο. Η φτώχεια, ο κοινωνικός αποκλεισμός και ότι τα ίδια τα παιδιά δεν πιστεύουν ότι μπορούν να τα καταφέρουν,  είναι οι λόγοι που οδηγούν σε αυτό το αποτέλεσμα» σημείωσε.

Αυτό που πρέπει να γίνει , επεσήμανε ο κ. Γκόβαρης, είναι να στηριχθούν αυτές οι οικογένειες και η στήριξη να  είναι συνολική και να έχει διάρκεια. Τα προγράμματα λειτουργούν αποσπασματικά. Σταματούν και ξανασυνεχίζουν. Μετά από δύο χρόνια πανδημίας και De facto αποκλεισμό από την εκπαίδευση, τα παιδιά βγήκαν εκτός σειράς.  Για να τα επαναφέρουμε στην σχολική κουλτούρα χρειάζεται η παρέμβαση να μη γίνεται μόνο το πρωί αλλά και το απόγευμα. Χρειάζονται τοπικά σχέδια στήριξης των οικογενειών».

«Σκοπός μας είναι να βοηθήσουμε αυτά τα παιδιά να πάνε στο σχολείο, να μειωθεί η διασπορά και η διαφυγή» τόνισε η Αγλαϊα Ρογγανάκη, αντιπεριφερειάρχης Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας.

Το σημερινό πρόγραμμα παρακολούθησε ο Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος.

Το πρόγραμμα της διημερίδας συνεχίζεται και αύριο Σάββατο 28/1

Σάββατο 28 Ιανουαρίου
9-9.30 π.μ.: Προσέλευση – Εγγραφές.
09:30 – 10:30π.μ. : Στρογγυλό Τραπέζι, με θέμα «προσωπικές αφηγήσεις». Συντονισμός: Νικόλαος Πουτσιάκας, κοινωνιολόγος, αν. προϊστάμενος Περιφερειακού Παρατηρητηρίου Κοινωνικής Ένταξης της Διεύθυνσης Κοινωνικής Μέριμνας Περιφέρειας Θεσσαλίας.
10:30 – 11:40 π.μ.: Στρογγυλό Τραπέζι, με θέμα «Εκπαίδευση και Ρομά». Συντονισμός: Γιάννης Χριστάκης, συντονιστής εκπαιδευτικού έργου ΠΕΚΕΣ Θεσσαλίας.
Συμμετέχουν: Νικόλαος Ανταμπούφης – οργανωτικός συντονιστής ΠΕΚΕΣ Αν. Μακεδονίας και Θράκης Ελευθερία Ζάγκα – οργανωτική συντονίστρια 2ου ΠΕΚΕΣ Κεντρικής Μακεδονίας
Ιγνάτιος Καράμηνας – οργανωτικός συντονιστής 3ου ΠΕΚΕΣ Αττικής Βασίλειος Κωτούλας – οργανωτικός συντονιστής ΠΕΚΕΣ Θεσσαλίας, Μαρία Νέζη – οργανωτική συντονίστρια 1ου ΠΕΚΕΣ Αττικής, Σπυρίδων Παπαδάκης – οργανωτικός συντονιστής ΠΕΚΕΣ Δυτικής Ελλάδας.
11:40 – 12:00: Διάλειμμα.
12:00 – 13:00: Στρογγυλό Τραπέζι, με θέμα «Καλές πρακτικές – Εκπαιδευτική στήριξη». Συντονισμός Μανώλης Πατσαδάκης, συντονιστής εκπαιδευτικού έργου ΠΕΚΕΣ Θεσσαλίας.
Στρογγυλό Τραπέζι. Καλές Πρακτικές – Εκπαιδευτική Στήριξη.
Συντονισμός: Μανώλης Πατσαδάκης, συντονιστής εκπαιδευτικού έργου ΠΕΚΕΣ Θεσσαλίας.
13.00 – 14.30: Ελαφρύ γεύμα.
14:30 – 15:30: Στρογγυλό Τραπέζι με θέμα «Καλές πρακτικές – Ειδικές υποδειγματικές δράσεις».
15:30 – 16:30: Στρογγυλό Τραπέζι, με θέμα «Καλές Πρακτικές – Καινοτόμα προγράμματα φορέων – χρηματοδοτήσεις».
16:30 – 17:00: Συζήτηση – Τοποθετήσεις – Συμπεράσματα – Προτάσεις. Χρήστος Γκόβαρης, καθηγητής Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

 

www.ertnews.gr

Διαβάστε περισσότερα… Read More