Παρασκευή, 17 Μαΐου, 2024

Κεντρική Ελλάδα

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΓΚΥΡΗ ΚΑΙ ΕΓΚΑΙΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ν. Γιατρομανωλάκης στο Πρώτο:  Η Δέσποινα Γερουλάνου ήταν χαρισματική, αφοπλιστική, οραματίστρια (audio)

«Μπορεί να μην γνώριζαν ποιος βρισκόταν πίσω από κάποια έργα, από κάποια πρότζεκτ, από κάποιες δουλειές, από κάποια πράγματα τα οποία έβρισκαν και αγόραζαν άνθρωποι, από μια αισθητική που έβλεπαν να αποπνέει το Μουσείο Μπενάκη, από την αισθητική και διάφορα που γίνονταν στην Πολιτιστική Πρωτεύουσα αλλά σίγουρα όποιος ήξερε μπορούσε να αναγνωρίσει και να διακρίνει το μάτι, το χέρι και την καρδιά της Δέσποινας σε όλα αυτά».

Με αυτά τα λόγια μίλησε στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και στην εκπομπή «Πρωινή Παρέα» με την Κατερίνα Σερέτη και τον Διονύση Χατζημιχάλη, ο Υφυπουργός Πολιτισμού, Νικόλας Γιατρομανωλάκης, για την Δέσποινα Γερουλάνου, ψυχή του Μουσείου Μπενάκη, πρόεδρο του ΔΣ της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας Ελευσίνα 2023 και εκπρόσωπο της Ελλάδας στο Πολιτιστικό Συμβούλιο του Michelangelo Foundation for Creativity and Craftmanship, που εχθές έφυγε από την ζωή.

Ο κ. Γιατρομανωλάκης έζησε την Δέσποινα Γερουλάνου και συνεργάστηκαν στενά, ιδιαίτερα στο project της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας. Περιγράφοντας την εμπειρία του κοντά της, μίλησε για το πώς έκανε αφενός τους κατοίκους της Ελευσίνας να αγαπήσουν τον θεσμό, έναν θεσμό που ήταν απέναντι του στην αρχή κάπως επιφυλακτικοί, ενώ και η ίδια δεν ήταν μία γυναίκα η οποία είχε καταγωγή την Ελευσίνα ή ζούσε εκεί, αλλά «με τον τρόπο της, με τον χαρακτήρα της, με την ανοιχτωσιά της, με το γέλιο της, με το όραμα της, με την αισθητική της κατάφερε να κερδίσει και τους Ελευσίνιους, κατάφερε να κερδίσει και τους Ευρωπαίους, οι οποίοι παρακολουθούσαν τον θεσμό, ένα δύσκολο project, ένα έργο πολύπαθο».

«Ο τρόπος με τον οποίον χειριζόταν λοιπόν και τους συνεργάτες της και τους κατοίκους Ελευσίνας αλλά και τους Ευρωπαίους αξιωματούχους και όλους τους άλλους με τους οποίους χρειάστηκε να συνεργαστεί, ήταν αφοπλιστικός, σε κέρδιζε και σου ενέπνεε εμπιστοσύνη» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Γιατρομανωλάκης.

«Σίγουρα ήταν χαρισματική» τόνισε ο Υφυπουργός, προσθέτοντας πως μοιράζονταν και το ενδιαφέρον για τη χειροτεχνία.

«Έκανε πάρα πολλά πράγματα γι’ αυτό τον κλάδο, έναν κλάδο που για πάρα πολλά χρόνια τον θεωρούσαμε ξεχασμένο, παραμελημένο. Έκανε σπουδαία δουλειά στο κομμάτι αυτό, το Μουσείο Μπενάκη άνοιξε το κέντρο το ΝΗ.ΜΑ. που είναι ένα σημείο αναφοράς αυτή τη στιγμή για τη χειροτεχνία στην Αθήνα. Έκανε επίσης τα χειροτεχνήματα ελκυστικά και πάλι, με την αισθητική της και γι’ αυτό και τα πωλητήρια του Μουσείου Μπενάκη ξαφνικά γέμισαν με χειροτεχνήματα και επίσης έδωσαν μια μεγάλη τονωτική οικονομική ένεση στο ίδιο το μουσείο. Κατάφερε με τα πωλητήρια του μουσείου, να στηρίξει πάρα πολύ άμεσα και αποτελεσματικά τη λειτουργία του Μουσείου Μπενάκη, αλλά όλο αυτό πήγαζε από την αγάπη της και την πίστη της για τη χειροτεχνία με έναν τρόπο που δεν ήταν προσκολλημένος στην παράδοση αλλά πραγματικά αγαπούσε αυτή την τέχνη, αγαπούσε την αισθητική της και πίστευε πραγματικά στη μοναδικότητα της χειροτεχνίας» συμπλήρωσε ο κ. Γιατρομανωλάκης.

Ένα από τα πρώτα μηνύματα που έλαβε χθες ο ίδιος, όταν έγινε γνωστή η απώλειά της,  ήταν από τον Διευθυντή του Michelangelo Foundation, τον Αλμπέρτο Καβάλι, με τον οποίο συνεργάζεται και το υπουργείο Πολιτισμού. «Δεν το πίστευε και ακριβώς αυτό μου μετέφερε, πόσο θα λείψει η γνώση της, η εμπειρία της, η αγάπη της για τη χειροτεχνία, αυτό ήταν αναγνωρισμένο σίγουρα στο εξωτερικό για τη Δέσποινα» επισήμανε ο κ. Γιατρομανωλάκης.

www.ertnews.gr

Διαβάστε περισσότερα… Read More