Πέμπτη, 16 Μαΐου, 2024

Κεντρική Ελλάδα

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΓΚΥΡΗ ΚΑΙ ΕΓΚΑΙΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Οι Πράσινοι βλέπουν κόκκινο για τις γιγαντοαφίσες στο Παρίσι

Μήπως η ομορφιά βρίσκεται στο μάτι του καταναλωτή;

Αυτή μπορεί να είναι η εντύπωση που έχουν πολλοί τουρίστες από το Παρίσι, όπου πολλά ορόσημα της πόλης – από την Opera Garnier μέχρι τον οβελίσκο του Λούξορ στην Place de la Concorde και μέρος του Μουσείου του Λούβρου – έχουν καλυφθεί από γιγαντιαίες διαφημιστικές πινακίδες τα τελευταία χρόνια.

Το περιβαλλοντικό κόμμα των Πρασίνων που αποτελεί εδώ και καιρό αγκάθι για τη σοσιαλιστική δήμαρχο της γαλλικής πρωτεύουσας Αν Ινταλγκό, έχει ξεσηκωθεί για μια γιγαντιαία διαφημιστική πινακίδα σε ένα νέο κατάστημα Louis Vuitton που πρόκειται να ανοίξει σύντομα στη διάσημη λεωφόρο των Ηλυσίων Πεδίων.

Το κτίριο, που ανήκει στον κολοσσό της πολυτέλειας (LVMH), είναι ντυμένο με ένα προστατευτικό κάλυμμα που μοιάζει με μπαούλο Louis Vuitton, ένα από τα εμβληματικά προϊόντα της μάρκας.

Σύμβουλοι οικολόγοι έχουν στείλει επιστολή στην Ινταλγκό, αμφισβητώντας τη νομιμότητα του στεγάστρου.

Οι διαφημιστικές πινακίδες επιτρέπονται σε διατηρητέα ιστορικά κτίρια για τη χρηματοδότηση εργασιών πρόσοψης, αλλά ο νόμος λέει ότι οι διαφημίσεις δεν πρέπει να αποτελούν πάνω από το ήμισυ του προστατευτικού καλύμματος, επιμένουν οι Πράσινοι.

«Σε αυτή την περίπτωση, μιλάμε για περισσότερο από το 50%, αφού καλύπτουν και την οροφή», δήλωσε στο AFP ο πολιτικός των Πρασίνων Εμίλ Μενιέ, συνυποστηρικτής της ερώτησης.

Σε γραπτή δήλωσή τους προς το AFP, οι αρχές του Παρισιού απάντησαν ότι σε αυτή την περίπτωση «ο μουσαμάς δεν θεωρείται διαφήμιση, επειδή το κτίριο ανήκει στην LVMH».

Οι αρχές «θα ζητήσουν από τον ιδιοκτήτη να καταβάλει φόρο ύψους 1,7 εκατομμυρίων ευρώ για τη διάρκεια της εγκατάστασής του, η οποία έχει προγραμματιστεί να διαρκέσει έως το 2027», αναφέρεται στην ανακοίνωση.

Πρόσθεσε ότι οι αρχιτεκτονικοί φορείς Batiments de France, ο επίσημος φορέας που επιβλέπει τον σχεδιασμό ιστορικών κτιρίων, έχει δώσει «έγκριση».

Σε επικοινωνία με το AFP, ούτε η LVMH ούτε το Υπουργείο Πολιτισμού το οποίο είναι αρμόδιο για θέματα πολιτιστικής κληρονομιάς ήταν πρόθυμοι να σχολιάσουν.

Ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της LVMH Μπερνάρ Αρνό είναι σήμερα ο δεύτερος πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο μετά τον Έλον Μασκ, σύμφωνα με το Forbes.

Ενίσχυση του καταναλωτισμού;

Όμως, αυτό το κατάστημα του Louis Vuitton είναι ένα από τα πολλά παραδείγματα.

Επί σειρά ετών, μια σειρά από διατηρητέα παρισινά κτίρια ήταν κρυμμένα πίσω από τεράστιους διαφημιστικούς μουσαμάδες, ενώ εκτελούνταν εργασίες όπως: το Μουσείο Διακοσμητικών Τεχνών σε μια πτέρυγα του Λούβρου, ο διάσημος οβελίσκος στην Place de la Concorde, η Opera Garnier, η εκκλησία Madeleine με τους μεγαλοπρεπείς ελληνικούς κίονες και ορισμένες προσόψεις της Place des Vosges.

«Κάποια στιγμή, οι άνθρωποι πρέπει να μπορούν να απολαμβάνουν την ομορφιά της πόλης τους χωρίς να δέχονται επίθεση από προτροπές να καταναλώνουν όλο και περισσότερο», δήλωσε ο Μενιέ, ο οποίος λέει ότι αντιτίθεται «στην αρχή της διαφήμισης συνολικά».

«Ως οικολόγος, είμαι κατά της διαφήμισης, ειδικά στον δημόσιο χώρο διότη τη βλέπω ως επίθεση και ώθηση στην υπερκατανάλωση», είπε.

Παρ’ όλα αυτά, η Ζαν ντ’ Οτεσέρ, η δεξιά δήμαρχος του όγδοου διαμερίσματος όπου βρίσκονται τα Ηλύσια Πεδία, δήλωσε ότι μόλις ανέλαβε τα καθήκοντά της το 2014, έδωσε το πράσινο φως για τη τοποθέτηση διαφημιστικών πινακίδων σε εκκλησίες που ανακαινίζονται, προκειμένου να μειωθούν τα έξοδα και να επιταχυνθεί η ανακαίνιση.

Πρώην διαφημιστικό στέλεχος, η δήμαρχος της περιοχής αντεπιτέθηκε στους επικριτές, λέγοντας ότι τα κτίρια που αφήνονται να ρημάξουν θα γίνουν επικίνδυνα.

«Την ημέρα που θα πέσει κάτι στο κεφάλι τους, θα είναι ευτυχισμένοι!» είπε.

Όσον αφορά το έργο LVMH, «είτε θα έχουμε έναν άσχημο μουσαμά, είτε θα έχουμε έναν όμορφο, βελτιωμένο μουσαμά», είπε.

«Από τη στιγμή που απαιτούνται εργασίες αποκατάστασης, πρέπει να υπάρχει μία».

Οι περαστικοί στα Ηλύσια Πεδία εξέφρασαν ανάμεικτα συναισθήματα για τις διαφημιστικές πινακίδες της Louis Vuitton.

«Νομίζω ότι είναι πιο ωραίο από τις σάπιες σκαλωσιές», δήλωσε στο AFP η Μπεατρίς Μπουέ, κάτοικος του Αντονί, στα νότια προάστια.

«Δεν μου αρέσει ιδιαίτερα αυτό», δήλωσε η Λουκίνα Μίλος, μια Πολωνή τουρίστρια.

«Καταλαβαίνω ότι πρέπει να το καλύψουν, αλλά δεν μου αρέσει όταν υπάρχουν φωτογραφίες. Όσο δεν υπάρχουν διαφημίσεις είναι μια χαρά. Θα πρέπει να το έχουν καλύψει και να βιαστούν!» πρόσθεσε γελώντας.

Πηγή: AFP

www.ertnews.gr

Διαβάστε περισσότερα… Read More