Πέμπτη, 9 Μαΐου, 2024

Κεντρική Ελλάδα

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΓΚΥΡΗ ΚΑΙ ΕΓΚΑΙΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Πάτρα: Μαθητές σχολείων από όλη την Ελλάδα “μιλούν για τον τόπο τους”

Το Πειραματικό Λύκειο του Πανεπιστημίου Πατρών, κατά τη διάρκεια της τρέχουσας σχολικής χρονιάς, συντόνισε δίκτυο 380 σχολικών μονάδων από όλη την Ελλάδα, οι οποίες συνεργάζονται και συνυπάρχουν για την υλοποίηση πανελλαδικού μαθητικού συνεδρίου τοπικής ιστορίας με θεματικό άξονα: «Έλα να σου μιλήσω για τον τόπο μου».

Οι σχολικές μονάδες αντιμετώπισαν πολυεδρικά το θέμα, εκπονώντας ερευνητικές εργασίες, έργα δημιουργικής γραφής, εικαστικά, δρώμενα, ψηφιακές αφηγήσεις, μουσικές παραγωγές, βιωματικά εργαστήρια, πάνω στις εξής υποενότητες:

α) Τοπική ιστορία και εθιμικές τοπικές συνήθειες, β) Μνημεία και αρχαιολογικοί χώροι, γ)  Τοπική Λογοτεχνία/ Συνδεδεμένοι με τον τόπο λογοτέχνες, δ) Τέχνες και αρχιτεκτονική, ε) Τοπική ιδιομορφία: φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον, στ) Οικονομική ζωή/ εμπορική δραστηριότητα, ζ) Εξέχουσες μορφές του τόπου.

Το παραγόμενο αποτέλεσμα του δικτύου, που ανέρχεται στις 580 εργασίες, τις οποίες εκπόνησαν 7.120 συμμετέχοντες μαθητές με τους 1.045 επιβλέποντες καθηγητές τους, θα παρουσιαστεί στο ομώνυμο 2ο Πανελλαδικό Μαθητικό Υβριδικό Συνέδριο, που θα διεξαχθεί στο σχολείο διαδικτυακά, από σήμερα Τετάρτη 17 έως και Παρασκευή 19/4/23 και δια ζώσης το Σάββατο 20/4/23, για τις 80 σχολικές μονάδες. Στην Πάτρα θα μετακινηθούν για αυτό τον σκοπό 1.760 μαθητές.

Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου θεωρούν πως η συμμετοχή σχολικών μονάδων στο δίκτυο ενισχύει τους μεταξύ τους δεσμούς, εντείνει την εξωστρέφεια των σχολείων, αναδεικνύει δεξιότητες και ταλέντα των μαθητών, καλλιεργεί τον κριτικό και κοινωνικό εγγραμματισμό τους και αποτελεί αντίδοτο στην απομόνωση που οι υγειονομικές συνθήκες επέβαλαν.

Τέλος, θεωρούν πως: “το εν λόγω θέμα, παρά τις ταχύτητες που καθημερινά αναπτύσσουμε και την άνετη κυκλοφορία μας στη χώρα της πληροφορίας, παραμένει ιδεώδες για την κάλυψη των ανωτέρω παραμέτρων και την ουσιαστική μας επαφή με τη «γειτονική μας ετερότητα».”

www.ertnews.gr

Διαβάστε περισσότερα… Read More