Παρασκευή, 7 Ιουνίου, 2024

Κεντρική Ελλάδα

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΓΚΥΡΗ ΚΑΙ ΕΓΚΑΙΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Aπίστευτο: Εταιρεία υποχρέωσε εργαζόμενους να δουλεύουν επί μια ώρα δίπλα σε νεκρή υπάλληλο

Ένα αδιανόητο περιστατικό συνέβη στην Ισπανία, όταν ένα ισπανικό τηλεφωνικό κέντρο επέμενε να παραμείνουν οι υπάλληλοί του στην εργασία τους μετά τον θάνατο ενός υπαλλήλου του εν ώρα εργασίας.

Firm accused of treating employees ‘like robots’ by telling them to ‘keep working’ after death of a co-worker https://t.co/U3t1bApGjL

— The Telegraph (@Telegraph) June 20, 2023

Η αγνώστων στοιχείων 57χρονη Inma παραπονέθηκε στους διευθυντές της στο τηλεφωνικό κέντρο που ανήκει στην Konecta στη Μαδρίτη ότι αισθανόταν άρρωστη. Έπαθε καρδιακή προσβολή και απεβίωσε λίγο μετά την παροχή των πρώτων βοηθειών και την άφιξη της ομάδας ασθενοφόρων στο γραφείο. Οι συνάδελφοί της ανέφεραν στο εργατικό συνδικάτο CGT ότι τους συμβούλευσαν να “συνεχίσουν να εργάζονται” όταν ρώτησαν τη διοίκηση για το τι πρέπει να κάνουν όταν δέχονται κλήσεις από καταναλωτές ηλεκτρικής ενέργειας. Η Konecta έχει κατηγορηθεί από τα εργατικά συνδικάτα ότι αντιμετωπίζει τους εργαζομένους της “σαν ρομπότ” στα 200 τηλεφωνικά της κέντρα σε 24 χώρες. Ο David Sánchez, εκπρόσωπος του συνδικάτου USO, δήλωσε στην Telegraph ότι για τουλάχιστον 45 λεπτά μετά τον θάνατο του ατόμου, η εταιρεία δεν έλαβε κανένα μέτρο για να επιτρέψει στο προσωπικό να φύγει ή να εκτρέψει τις κλήσεις αλλού.

Η επιχείρηση συνεχίστηκε κανονικά παρά τις έκτακτες συνθήκες, παρόλο που πολλοί εργαζόμενοι είχαν μείνει άναυδοι. Η Konecta εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία αναφέρει ότι η εταιρεία έκανε το σωστό σε όλη τη διάρκεια των περιστάσεων. Η εκπρόσωπος δήλωσε: “Παρέχεται υποστήριξη στους εργαζομένους, προσφέροντάς τους άμεσα τη δυνατότητα τηλεργασίας και ψυχολογικής βοήθειας”. Σε συνέντευξή της στο El Pas, η εκπρόσωπος του οργανισμού δήλωσε ότι “κανείς κοντά στο πτώμα δεν αναγκάστηκε να συνεχίσει να εργάζεται” και ότι δόθηκαν επιλογές τηλεργασίας. “Η υπηρεσία απάντησης τηλεφώνων είχε προτεραιότητα έναντι των ανθρώπινων αξιών και δεν υπήρχε καμία διαδικασία για την αντιμετώπιση αυτού του είδους έκτακτης ανάγκης. Ο κ. Sánchez, ο οποίος είναι υπεύθυνος για το τηλεφωνικό κέντρο της USO, πρόσθεσε: “Αυτό αποδεικνύει την απανθρωποποίηση του τομέα- οι εταιρείες θεωρούν ότι είμαστε ρομπότ και όχι άνθρωποι”.

Το συνδικάτο CGT ισχυρίζεται ότι, αφού περίμεναν για πάνω από μία ώρα, οι εργαζόμενοι ενημερώθηκαν ότι μπορούσαν να εργαστούν από το σπίτι τους, επειδή ο υπεύθυνος υγείας και ασφάλειας της εταιρείας δεν είχε ακόμη φτάσει. Πριν από αυτό, ένας διευθυντής είχε δώσει εντολή στους εργαζόμενους να συνεχίσουν να εργάζονται επειδή παρείχαν μια κρίσιμη υπηρεσία, σύμφωνα με εκπρόσωπο της CGT. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της El Pais, ο Miguel Angel Salinas, αντιπρόσωπος της CGT, υπεύθυνος για τη μείωση των κινδύνων στον χώρο εργασίας, έφτασε στη δουλειά περισσότερες από δύο ώρες μετά το περιστατικό. Χρειαζόταν ένας δικαστής για να πιστοποιήσει τον θάνατό της, αλλά τέσσερις εργαζόμενοι παρέμειναν στο χώρο και έπαιρναν κλήσεις, ενώ το σώμα της βρισκόταν στο πάτωμα!

Πηγή: The Telegraph
Επιμέλεια-μετάφραση: Σπύρος Αμπελάκης

www.ertnews.gr

Διαβάστε περισσότερα… Read More