Παρασκευή, 17 Μαΐου, 2024

Κεντρική Ελλάδα

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΓΚΥΡΗ ΚΑΙ ΕΓΚΑΙΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Η Ευρωβουλή υπέρ της διαφάνειας για τις διαφημίσεις δημόσιων οργανισμών στα μέσα ενημέρωσης

Με ευρεία πλειοψηφία (448 ψήφοι υπέρ, 102 κατά και 75 αποχές) το Ευρωκοινοβούλιο αποφάσισε χθες να προτείνει προς υιοθέτηση στα κράτη-μέλη της ΕΕ την υποχρέωση δημοσίευσης των κονδυλίων των δημόσιων οργανισμών που προορίζονται για θεσμική διαφήμιση στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, καθώς και την καθιέρωση περιορισμών στη χρήση λογισμικού παρακολούθησης κατά δημοσιογράφων.

From boosting media freedom to defending trade, check out what Parliament will be working on this week ↓

— European Parliament (@Europarl_EN) October 2, 2023

Ενόψει των διαβουλεύσεων για τον μελλοντικό ευρωπαϊκό νόμο περί Ελευθερίας των Μέσων, η κύρια εισηγήτρια της Ευρωβουλής Σαμπίν Βερχάγιεν ανέφερε ότι «τα μέσα ενημέρωσης δεν είναι μια οποιαδήποτε επιχείρηση, αποτελούν μέρος της εκπαίδευσης και της πολιτισμικής ανάπτυξης των κοινωνιών μας, καθώς επίσης προστατεύουν θεμελιώδη δικαιώματα, όπως η ελευθερία έκφρασης και η πρόσβαση στην ενημέρωση. Είναι απαραίτητο να αναγνωρίσουμε αυτό το διπλό ρόλο των μέσων». Η Γερμανίδα ευρωβουλευτής υποστήριξε ότι η θέση που υιοθετήθηκε ευρέως από το σώμα είναι ένα ισορροπημένο κείμενο, το οποίο προστατεύει τα μέσα από εξωτερικές επιδράσεις.

Η πρόταση της Ευρωβουλής επίσης προβλέπει ότι το κόστος μιας θεσμικής διαφήμισης σε κάποιο συγκεκριμένο μέσο δεν πρέπει να ξεπερνά το 15% του συνόλου του προϋπολογισμού που προορίζεται για αυτό το σκοπό, ενώ τα μέσα ενημέρωσης θα πρέπει να γνωστοποιούν τα στοιχεία των ιδιοκτητών τους.

Ένα άλλο σημαντικό σημείο της πρότασης είναι η προστασία των δημοσιογράφων από παρακολουθήσεις, καθώς και των πηγών τους, όπως ζητούν επισταμένως τα τελευταία χρόνια οι ενώσεις τύπου στη Γηραιά Ήπειρο. Η Ευρωβουλή για αυτό το θέμα προτείνει να απαγορεύονται πλήρως αυτές οι πρακτικές κατά δημοσιογράφων, εκτός από συγκεκριμένες περιπτώσεις όταν ερευνάται κάποιο σοβαρό έγκλημα, όπως περιστατικά τρομοκρατίας ή εμπορίου λευκής σάρκας, και πάντοτε μετά από διαταγή ανεξάρτητης δικαστικής αρχής.

Τέλος, οι ευρωβουλευτές κάνουν αποδεκτή την αρχική πρόταση της Κομισιόν ώστε οι προϋπολογισμοί των δημόσιων οργανισμών για θεσμική διαφήμιση να υπολογίζονται και να εκδίδονται για ορίζοντα πολλών ετών και όχι ετησίως, αποφεύγοντας έτσι να μετατρέπονται σε αντικείμενο συναλλαγής ανάμεσα στις διοικήσεις των οργανισμών και των μέσων για τρέχοντα θέματα.

Πηγή: EFE      

www.ertnews.gr

Διαβάστε περισσότερα… Read More