Σάββατο, 1 Ιουνίου, 2024

Κεντρική Ελλάδα

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΓΚΥΡΗ ΚΑΙ ΕΓΚΑΙΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ιταλία, o Ματέο Σαλβίνι στην ΕΡΤ για τα Τέμπη: Θέσαμε τους εαυτούς μας διαθέσιμους αμέσως μετά την τραγωδία

Ανταπόκριση από την Ιταλία για την ΕΡΤ: Κρίστιαν Μαυρής

Ύστερα από την συνέντευξη Τύπου του Ιταλού ΥπΕξ Αντόνιο Ταγιάνι στην Ένωση Ξένου Τύπου της Ρώμης, σειρά είχε ο Υπ. Υποδομών και Μεταφορών του belpaese, Ματέο Σαλβίνι. Κύριο αντικείμενο της συνάντησης με τους ανταποκριτές του ξένου Τύπου στην Ιταλία ήταν η παρουσίαση του σχεδίου της γέφυρας στον Πορθμό της Μεσσήνης, ένα φιλόδοξο σχέδιο το οποίο βρίσκεται εν αναμονή εδώ και δεκαετίες και που, σύμφωνα με τον ίδιο τον Σαλβίνι, αυτή τη φορά θα πραγματοποιηθεί εφόσον αυτή η Κυβέρνηση “πήρε ψήφους ώστε να κάνει πράγματα”.

Το έργο-ορόσημο για το υπουργείο του Σαλβίνι – αλλά και για ολόκληρη την Κυβέρνηση Μελόνι – φιλοδοξεί να απασχολήσει περίπου 100.000 άτομα σε ορίζοντα 5 ετών και θα συνδέσει την χερσαία Ιταλία (περιφέρεια της Καλαβρίας) με το νησί της Σικελίας.
Η γέφυρα θα είναι “η ομορφότερη, ασφαλέστερη και πιο πράσινη γέφυρα με το μεγαλύτερο άνοιγμα στον κόσμο (μήκους 3,2 χλμ)” σύμφωνα με παλαιότερη δήλωση του Ματέο Σαλβίνι. Ένα έργο το οποίο εισέπραξε και την ‘ευλογία’ του Συμβουλίου Μηχανολόγων της Ιταλίας (CNI) το οποίο συνάντησε τον Ξένο Τύπο της Ρώμης στις 28/03, σε συντονισμό του ανταποκριτή της ΕΡΤ, Κρίστιαν Μαυρή.
Υπενθυμίζουμε πως το έργο δέχθηκε ‘πυρά’ από διάφορους επικριτές, μεταξύ άλλων του γνωστού Ιταλού γεωλόγου Μάριο Τότσι λόγω – μεταξύ άλλων – της υψηλής σεισμικότητας της ευρύτερης περιοχής, όπως ο ίδιος είχε δηλώσει αποκλειστικά στην ΕΡΤ προ ολίγων ημερών.

Πέραν του αμφιλεγόμενου έργου, ο Ιταλός Υπουργός Υποδομών ερωτήθηκε από τους δημοσιογράφους και για άλλα θέματα, όπως το μεταναστευτικό – ο Ματέο Σαλβίνι τέλεσε ΥπΕσ κατά τη διάρκεια της πρώτης Κυβέρνησης του Τζουζέπε Κόντε, το 2018-2019 – αλλά και για το μείζον θέμα της ξηρασίας, το οποίο θερίζει την Ιταλία και που αναμένεται να προκαλέσει μεγάλες ζημιές ειδικά στα Bορεια της χώρας.

Για το μείζον θέμα της λειψυδρίας στην Ιταλία και για το δυστύχημα των Τεμπών μίλησε ο Υπουργός Σαλβίνι κατόπιν σχετικής ερώτηση του ανταποκριτή της ΕΡΤ στην Ιταλία, Κρίστιαν Μαυρή.

Κε Υπουργέ, έχω δύο ερωτήσεις για εσάς. Η πρώτη έχει να κάνει με την ξηρασία, ένα τρέχον ζήτημα και  πρόβλημα. Εσείς ο ίδιος, πριν από μερικές εβδομάδες στη Rai, είπατε ότι οι Ιταλοί πρέπει να θεωρούν ουσιαστικά το νερό ως χρυσός, γι’ αυτό θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί στην εξοικονόμησή του. Αλλά υπενθυμίζω επίσης ότι το Istat (Ιταλικό Ινστιτούτο Στατιστικής) επεσήμανε ότι το 2022 το ποσοστό των συνολικών απωλειών νερού στο εθνικό δίκτυο στη διανομή πόσιμου νερού ήταν 42%, άρα ένα πραγματικό κόσκινο.
Το πρώτο ερώτημα είναι: με αφορμή τον διορισμό ειδικού επιτρόπου, η αποκατάσταση του δικτύου πόσιμου νερού θα είναι έργο του έκτακτου επιτρόπου ή του υπουργείου, άρα λίγο πιο μακροπρόθεσμο;
Στη συνέχεια, ένα δεύτερο ερώτημα, το οποίο έχει να κάνει με το τραγικό δυστύχημα που συνέβη τον περασμένο μήνα, τη σύγκρουση τρένων στην Ελλάδα. Ήθελα να μάθω αν υπήρξε κάποιο αίτημα από την Ελληνική Κυβέρνηση προς το υπουργείο σας για ανταλλαγή τεχνογνωσίας (know-how) ή τουλάχιστον τεχνική συμβολή.

Όσον αφορά το δεύτερο ερώτημα, θέσαμε τους εαυτούς μας διαθέσιμους αμέσως μετά την τραγωδία, και συνεχίζουμε να είμαστε διαθέσιμοι. Προφανώς, με όλο το σεβασμό προς μια φίλη και κυρίαρχη χώρα, εάν υπάρξει ανάγκη παρέμβασης, παροχής εμπειρογνωμοσύνης ή επαγγελματισμού. Επαναλαμβάνω λοιπόν το γεγονός ότι, για οτιδήποτε, είμαστε παρόντες. Το λέω βέβαια, αυτό, στις μύτες των ποδιών, χωρίς να θέλω να καλέσω τον εαυτό μου στο σπίτι κάποιου άλλου. Αλλά αν υπάρχει ανάγκη, από σιδηροδρομικής άποψης είμαστε απολύτως στο πλευρό του Ελληνικού λαού.

Όσον αφορά το διάταγμα για την ξηρασία, το επεξεργαζόμαστε και αυτές τις ώρες. Μετά τη Συνέντευξη Τύπου, θα επιστρέψω στο Υπουργείο για να δούμε αν μπορούμε να φέρουμε έναν κανονισμό ήδη στο Υπουργικό Συμβούλιο την Πέμπτη. Εργαζόμαστε ήδη με το Υπουργείο, χωρίς επιτρόπους, κατά της διασποράς του νερού.

Υπάρχουν 2 δισεκατομμύρια σε κονδύλια του Ιταλικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (PNRR) που προορίζονται για αυτό το σκοπό. Αν είχαμε άλλο ένα δισεκατομμύριο να διαθέσουμε, θα είχαμε έργα που θα μπορούσαν να χρηματοδοτηθούν και να υλοποιηθούν άμεσα για να μειωθεί αυτό το 42% που δεν αφορά μόνο τον Νότο, αλλά και πολλές περιοχές στον Κεντρικό-Βορρά που έχουν συστήματα σωληνώσεων από τις δεκαετίες του 1970 και του 1980. Σε αυτό λοιπόν δεν χρειάζονται επίτροποι γιατί ήδη εργαζόμαστε στις περιοχές λειτουργίας, καθώς και στα φράγματα που πρέπει να φθάσουν στα πρότυπα για να αυξήσουμε τη δυναμικότητά τους.

Εάν διοριστεί επίτροπος, σίγουρα μπορούν να παρακαμφθούν ορισμένες γραφειοκρατικές πτυχές, διότι στην Ιταλία εργάζονται ορισμένα φράγματα – θυμάμαι ένα στη Σικελία, κοντά στην Κατάνια, το οποίο βρίσκεται υπό κατασκευή από το 1987. Οπότε προφανώς το να επιταχυνθούν οι εργασίες λίγο δεν θα κάνει κακό.

Ο στόχος είναι να περάσει το καλοκαίρι, διότι η στάθμη των ποταμών, των παγετώνων και των λιμνών στη Βόρεια Ιταλία, ιδίως στα βορειοδυτικά, είναι δραματική. Εάν δεν υπάρξει βροχερή άνοιξη, είναι πιθανό να είναι ένα πολύ περίπλοκο καλοκαίρι. Αυτό δεν εξαρτάται από τον επίτροπο, ας ελπίσουμε πως θα βρέξει συχνά. Αυτό δεν εξαρτάται από την πολιτική. Την Πέμπτη θα πρέπει να φτάσουμε στο Υπουργικό Συμβούλιο ούτως ή άλλως με το σχετικό διάταγμα.

www.ertnews.gr

Διαβάστε περισσότερα… Read More