Παρασκευή, 17 Μαΐου, 2024

Κεντρική Ελλάδα

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΓΚΥΡΗ ΚΑΙ ΕΓΚΑΙΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Τα ηλεκτρικά σκούτερ στο στόχαστρο και στη Γερμανία

Οι κάτοικοι του Παρισιού ψήφισαν υπέρ της απαγόρευσης της ενοικίασης ηλεκτρικών σκούτερ. Αυτό είναι ένα «καμπανάκι συναγερμού» δήλωσε ο δήμαρχος του Μονάχου και η γερμανική αστυνομία ζητά πιο αυστηρούς κανονισμούς.

Η συμμετοχή ήταν μόλις 7,46%, αλλά το αποτέλεσμα ήταν σαφές: το 89% των ψηφοφόρων στο δημοψήφισμα της Κυριακής (02.04.2023) στο Παρίσι ψήφισε υπέρ της απαγόρευσης των ηλεκτρικών σκούτερ. Η δήμαρχος του Παρισιού Anne Hidalgo δεν σκοπεύει να αγνοήσει τη γνώμη των κατοίκων της πόλης. «Οι πολίτες μίλησαν ξεκάθαρα κατά των ηλεκτρικών σκούτερ. Από την 1η Σεπτεμβρίου δεν θα υπάρχουν ενοικιάσεις σκούτερ στο Παρίσι. Πρόκειται για μια νίκη της τοπικής δημοκρατίας», δήλωσε το βράδυ της Κυριακής στο δημαρχείο.

Σύμφωνα με την αστυνομία του Παρισιού, πέρυσι σημειώθηκαν περίπου 400 ατυχήματα που αφορούσαν ηλεκτρικά σκούτερ, ηλεκτρικά μονόκυκλα ή ηλεκτρικά πατίνια. Αν και οι στατιστικές δεν καταγράφουν αν τα οχήματα ήταν νοικιασμένα ή ιδιόκτητα, ο μεγάλος αριθμός των ατυχημάτων ήταν ο κύριος λόγος για τη διοργάνωση δημοψηφίσματος για την απαγόρευση της ενοικίασης των ηλεκτρονικών σκούτερ, τα οποία οι Γάλλοι αποκαλούν “trottinettes”. Από τον Σεπτέμβριο, τα ενοικιαζόμενα ηλεκτρικά σκούτερ θα εξαφανιστούν από τους δρόμους του Παρισιού

Υψηλότερα πρόστιμα, οδηγίες και απαγόρευση της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ

Η ψηφοφορία στο Παρίσι παρακολουθήθηκε στενά σε πολλές γερμανικές πόλεις, όπου τα ενοικιαζόμενα ηλεκτρικά σκούτερ είναι πανταχού παρόντα. Για κάποιους είναι ένα βολικό μέσο μεταφοράς για μικρές αποστάσεις, ενώ για άλλους είναι εφιάλτης και τρόμος. Ο δήμαρχος του Μονάχου Ντίτερ Ράιτερ ελπίζει ότι το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος στο Παρίσι θα αποτελέσει «καμπανάκι κινδύνου για όλους όσοι απολαμβάνουν τη χρήση ηλεκτρικών σκούτερ, καθώς και για τις εταιρείες ενοικίασης». Και αυτό γιατί θα πρέπει να γνωρίζουν «τη σημασία της προσεκτικής χρήσης των ηλεκτρικών σκούτερ και ότι είναι στο χέρι τους να αποφασίσουν αν τα ηλεκτρονικά σκούτερ έχουν μέλλον στο Μόναχο ή όχι».

Σύμφωνα με την τοπική εφημερίδα Muenchner Merkur, ο δήμαρχος του Μονάχου δηλώνει ότι καθημερινά δέχεται παράπονα για ηλεκτρικά σκούτερ που είτε σταθμεύουν με μη ασφαλή τρόπο είτε τρέχουν με υπερβολική ταχύτητα σε πεζοδρόμια και πεζόδρομους.

Ο δήμαρχος του Μονάχου Dieter Reiter λέει ότι η γερμανική ένωση αστυνομικών GdP, με τη σειρά της, ζήτησε πιο αυστηρούς κανονισμούς για τις ενοικιάσεις ηλεκτρονικών σκούτερ.

«Από την άποψή μας, θα πρέπει να εξεταστούν αποτελεσματικές επιλογές για την αύξηση της ασφάλειας, όπως υψηλότερα πρόστιμα, συχνότερες οδηγίες ή απαγόρευση της χρήσης από μεθυσμένους», δήλωσε ο αντιπρόεδρος του συνδικάτου Michael Mertens στο πρακτορείο συντακτικό δίκτυο Γερμανίας (RND).

Ο ίδιος θεωρεί λογικό ένα όριο ταχύτητας για τα e-scooters τουλάχιστον 15 km/h. Κατά την άποψή του, την ευθύνη για την εξασφάλιση της ασφάλειας φέρουν πρωτίστως οι εταιρείες ενοικίασης. «Μέχρι στιγμής, ωστόσο, δεν έχουν τη βούληση να το πράξουν», πιστεύει ο αναπληρωτής επικεφαλής της GdP.
Υπάρχουν πολλά ηλεκτρονικά πατίνια εγκαταλελειμμένα στο πεζοδρόμιο του Βερολίνου.

Το τέλος της έκρηξης των ηλεκτρονικών σκούτερ;

Στο Βερολίνο, οι αρχές έχουν μέχρι στιγμής προωθήσει αυστηρότερους κανονισμούς στάθμευσης για τα ηλεκτρικά σκούτερ. Από τις αρχές του 2023 θα μπορούν να αφήνονται δωρεάν σε χώρους στάθμευσης αυτοκινήτων, ενώ σύντομα δεν θα επιτρέπεται η στάθμευση σε πεζοδρόμια, αλλά μόνο σε ειδικά πάρκινγκ ή σημεία συλλογής.

Σύμφωνα με την εφημερίδα Berliner Zeitung, η αγορά ενοικίασης ηλεκτρικών σκούτερ στη Γερμανία παρουσιάζει επιβράδυνση το τελευταίο διάστημα. Τα στοιχεία του “Statista Mobility Market Outlook” δείχνουν ότι το 2020, κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κοροναϊού, ο αναφερόμενος κύκλος εργασιών των υπηρεσιών κοινής χρήσης αυξήθηκε κατά 61%, ενώ το 2022 είναι μόνο 12%. Τον Αύγουστο του 2022, η εταιρεία ενοικίασης Tier Mobility χώρισε τους δρόμους της με το 16%. των εργαζομένων της, ενώ τον Οκτώβριο η νεοσύστατη εταιρεία Bird ανακοίνωσε ότι θα αποσυρθεί από τη γερμανική αγορά, σημειώνει η Berliner Zeitung, αναρωτώμενη αν αυτό σηματοδοτεί το «τέλος της έκρηξης» στον τομέα της ενοικίασης ηλεκτρικών σκούτερ.

Die Welt: Το Παρίσι κάνει ένα σοβαρό λάθος

Το δημοψήφισμα στο Παρίσι και τις ανακοινώσεις της κυβέρνησης της πόλης επικρίνει η γερμανική εφημερίδα Die Welt την Τρίτη 04.04.2023. «Η επερχόμενη απαγόρευση της ενοικίασης ηλεκτρικών σκούτερ σηματοδοτεί το τέλος ενός πραγματικά καινοτόμου δρόμου που είχε ακολουθήσει το Παρίσι μέχρι το περασμένο Σαββατοκύριακο. Η έξυπνη ρύθμιση έχει αντικατασταθεί από το ψαλίδισμα. Με λίγα λόγια: η απαγόρευση είναι ο εχθρός της καινοτομίας». – γράφει ο Christoph Kapalschinski της “Die Welt”.

Υποστηρίζει ότι οι τρεις πάροχοι υπηρεσιών που έχουν αδειοδοτηθεί από το Παρίσι για την ενοικίαση ηλεκτρονικών σκούτερ (Tier, Dot και Lime) «έχουν βρει με τις αρχές της πόλης τεχνικούς τρόπους για να ελαχιστοποιήσουν τις πιθανές ενοχλήσεις». «Για παράδειγμα, χρησιμοποιούν GPS για να μειώνουν την ταχύτητα σε πολυσύχναστες λεωφόρους. Οι εφαρμογές υποδεικνύουν ζώνες για στάθμευση, οι οποίες επισημαίνονται στην άκρη του δρόμου. Όσοι αφήνουν το σκούτερ εκεί που πέφτει, κινδυνεύουν με υψηλά πρόστιμα», – εκτιμά ο Γερμανός δημοσιογράφος.

Προσθέτει ότι στο Παρίσι, σε αντίθεση με πολλές γερμανικές πόλεις, τα ηλεκτρικά σκούτερ δεν αποτελούν σχεδόν καθόλου εμπόδιο για τους πεζούς. Ο αρθρογράφος πιστεύει ότι η τελευταία απόφαση του Παρισιού «δεν θα πρέπει να αποτελέσει πρότυπο για τις γερμανικές πόλεις». «Υπάρχει αρκετός χώρος για τα σκούτερ, τα οποία δεν αποτελούν τη μοναδική λύση στα προβλήματα των δημόσιων μεταφορών, αλλά ένα μέρος της», πρόσθεσε.

Πηγή: DW

www.ertnews.gr

Διαβάστε περισσότερα… Read More