Πέμπτη, 9 Μαΐου, 2024

Κεντρική Ελλάδα

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΓΚΥΡΗ ΚΑΙ ΕΓΚΑΙΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Black Friday: Συμβουλές από την ΕΚΠΟΙΖΩ για τις παγίδες και τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές

Η εμπειρία μας ως καταναλωτές έχει δείξει ότι δεν είναι τόσο μεγάλες οι εκπτώσεις οι οποίες γίνονται αυτή τη μέρα, έχει λίγο χαθεί το πνεύμα, είπε στην ΕΡΤ η πρόεδρος της ΕΚΠΟΙΖΩ Παναγιώτα Καλαποθαράκου.

Στην Αμερική, από όπου και ξεκίνησε, οι εκπτώσεις αυτή τη μέρα είναι από  60% έως 80%. Αυτό δεν το έχουμε δει στην Ελλάδα, όπου οι εκπτώσεις και οι προσφορές που γίνονται είναι της τάξης του 20% με 30% και σε κάποιες περιπτώσεις 50%.

Με βάση τη διάταξη που ισχύει, η τιμή αναφοράς στην οποία θα γίνει έκπτωση θα πρέπει να είναι η χαμηλότερη τιμή του τελευταίου μήνα. Άρα είναι αρμόδιο το υπουργείο να ελέγξει εάν η έκπτωση που κάνει το κατάστημα είναι πραγματική και μπορεί κάλλιστα να το ελέγξει.
Υπάρχουν εργαλεία διαδικτυακά που μπορεί το κράτος να ελέγξει αυτό ακριβώς το γεγονός, εάν δηλαδή είναι παραπλανητικές ή αθέμιτες εκπτώσεις.

Η διασταύρωση των τιμών δεν είναι καθόλου εύκολη για τον μεμονωμένο καταναλωτή, διότι θα πρέπει να έχει επισκεφθεί τις προηγούμενες μέρες το κατάστημα να κάνει επιτόπια έρευνα και να έχει ελέγξει ο ίδιος τις τιμές.

Όμως βλέπουμε ότι η αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών αλλάζει και επισκέπτονται διαδικτυακά καταστήματα ακόμα και για ένδυση και υπόδηση, πολύ περισσότερο δε, για ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές.

Ο καταναλωτής θα πρέπει να γνωρίζει ότι στις διαδικτυακές ηλεκτρονικές αγορές που κάνει έχει το δικαίωμα υπαναχώρησης, δηλαδή σε δεκατέσσερις ημερολογιακές ημέρες μπορεί να επιστρέψει το προϊόν που παρέλαβε χωρίς λόγο και αιτία, επειδή το μετάνιωσε για τον οποιοδήποτε λόγο. Άρα πρέπει να αξιοποιεί το δικαίωμα υπαναχώρησης.

Επίσης πρέπει να αγοράζει από αξιόπιστα καταστήματα, διότι δυστυχώς έχουμε πολλές καταγγελίες στην ΕΚΠΟΙΖΩ, από καταναλωτές που έχουν παραπλανηθεί, εξαπατηθεί, έχουν πληρώσει και δεν έχουν παραλάβει ποτέ το προϊόν και εξαφανίζονται αυτοί οι επιτήδειοι που έχουν στήσει ηλεκτρονικά καταστήματα.
Άρα η αξιοπιστία του καταστήματος είναι το Α και το Ω.

Με βάση τη νομοθεσία θα πρέπει να υπάρχει η εμπορική επωνυμία, όχι μόνο κινητό τηλέφωνο, σταθερό τηλέφωνο, ο αριθμός του ΓΕΜΗ, τα στοιχεία της επικοινωνίας, να διαβάσει κριτικές για το συγκεκριμένο κατάστημα. Δηλαδή μπορεί να το διερευνήσει ο καταναλωτής και να μην πέσει θύμα εξαπάτησης, όπως συχνά γίνεται.

Επίσης, καλό είναι να προσπαθούν οι καταναλωτές στις ηλεκτρονικές αγορές να πληρώνουν με αντικαταβολή, ή με προπληρωμένη κάρτα. Αν η πολιτική της εταιρείας είναι για κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό, αυτό καλό είναι οι καταναλωτές να το αποφεύγουν.

www.ertnews.gr

Διαβάστε περισσότερα… Read More